Bayat N., "Türkçe ve İngilizce öğretmen adaylarının akademik yazılarında yapısal özellikler", Dil Dergisi, ss.48-64, 2009
<p>Bu çalışmada İngilizce ve Türkçe Öğretmenliği öğrencilerinin yazdıkları akademik yazılarda bu yazı türünün yapısal özelliklerine ne derece uydukları incelenmiştir. Buna göre çalışmada öncelikle akademik yazıların yapısal özelliğine değinilmiştir. Akademik yazılardaki yapısal düzeneği sağlayan tez cümlesi, paragraf konularını içeren konu cümlesi, giriş paragrafı yapısı, sonuç paragrafı yapısı ve bağdaşıklıkbağlılaşıklık hakkında bilgi verilmiştir. Çalışmaya İngilizce Öğretmenliğinden (20) ve Türkçe Öğretmenliğinden (23) toplam 43 öğrenci katılmıştır. Bu öğrencilerin yazdıkları akademik yazılar yapısal özellikleri açısından değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin akademik yazıların yapısal özelliklerini uygulama oranları Türkçe Öğretmenliği öğrencilerinden daha fazla olmasına karşın her iki grubun bu konuda başarı oranlarının yeterli olmadığı söylenebilir</p>