Bayat N., "Sürece dayalı yazma yaklaşımının yazma başarısı ve kaygısı üstündeki etkisi", KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI, vol.14, pp.1123-1141, 2014
<p>Sürece dayalı yazma yaklaşımı yazmaya tamamlanmış bir ürün olarak değil, süreç olarak yaklaşır. Yazma çalışmaları, yazılı metin sonlanmadan süreç içinde yapılır. Bu yaklaşım yazma çalışmalarında öğrenciyi odağa alır, öğretmen yalnızca yönlendirici bir işlev görür. Sürece dayalı yazma yaklaşımı, yazılı bir metnin üretiliş aşamasında oluşan etkinlikleri içerir. Bu çalışmada sürece dayalı yazma yaklaşımının yazma başarısı ve kaygısı- na olan etkisi araştırılmıştır. Ön-test - son-test kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı araştırmanın katılımcılarını Okul Öncesi Öğretmenliği 1. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Denel işlemlerin 10 hafta sürdüğü araştırmada yazılı anlatım boyutuyla ilişkili veriler denel işlemlerin başında ve sonunda katılımcılara yazdırılan akademik yazıların değerlendirilmesiyle elde edilmiştir. Yazma kaygısıyla ilgili veriler ise Yazma Kaygısı Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin istatistiksel çözümlemesi için Kovaryans (ANCOVA) analizi kullanılmıştır. İstatistiksel çözümleme sonucunda sürece dayalı yazma yaklaşımının yazma başarısı ve kaygısı üstünde anlamlı ölçüde etkili olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Bu bulguya dayanarak yazılı anlatım çalışmalarının daha nitelikli yapılabilmesi için sürece dayalı yazma yaklaşımının kullanılması önerilmiştir.</p>