Doç.Dr. ETEM YEŞİLYURT


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitim Prog.Ve Öğretim


Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitim Programları ve Öğretim

E-posta: etemyesilyurt@akdeniz.edu.tr
İş Telefonu: +90 242 227 4400 Dahili: 4644
Fax Telefonu: +90 242 310 6943
Web: http://egitim.akdeniz.edu.tr/egitim-bilimleri-bolumu/anabilim-dallari/egitim-prg-ve-ogrt-abd/
Ofis: Eğitim Fakültesi, A Blok, 2. Kat, No 278
Posta Adresi: Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanlığı, Dumlupınar Bulvarı, Kampüs, A Blok, Kat 2, No: 278, 07058/Antalya.

Metrikler

Yayın

151

Atıf (WoS)

270

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

293

H-İndeks (Scopus)

4

Proje

1

Tez Danışmanlığı

7

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

İlkokul, ortaokul ve lise öğrenimini Erzurum’da tamamlayan Yeşilyurt, Türk eğitim sisteminin öğretmen ihtiyacını karşılamak amacını taşıyan fakültelerden birisi olan Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi'nden 2004 yılında mezun oldu. Aynı yıl Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı'nda başladığı yüksek lisans öğrenimini 2006 yılında; aynı yıl Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı'nda başladığı doktora öğrenimini 2010 yılında tamamladı. 2014 yılında Eğitim Programları ve Öğretim alanında doçent unvanı aldı. Birçok ulusal ve uluslararası yayınevi ve dergide yazarlık, editörlük ve hakemlik yapmış ve yapmakta olan Yeşilyurt'un şimdiye kadar yayımlanmış 8 tanesi SSCI (6'sı Q1) kategorisinde yer alan 50’si uluslararası ve 27’si ulusal olmak üzere 77 makalesi; 44’ü uluslararası ve 13'ü ulusal olmak üzere 57 bildirisi; 4 uluslararası bilimsel kitap editörlüğü; 1 uluslararası bilimsel sempozyum kitap editörlüğü; 1 ulusal kitap yayın kurulu üyeliği; 12 kitap bölümü; uluslararası birçok kongrede bilim ve düzenleme kurulu üyeliği, düzenleme kurulu ve kongre başkanlığı bulunmaktadır. Çalışmalarına Google Akademik verilerine göre h-endeksi 29 ve i10-endeksi 53 olmak üzere 2.900'den fazla, Web of Science verilerine göre 270'ten fazla atıf yapılmıştır. Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirme; öğretim ve öğrenme kuram, model, strateji, ilke, yöntem ve teknikleri; eğitimde bilgisayar ve araç-gereç kullanımı ile değerler eğitimi üzerine çalışmalar yapan Yeşilyurt 2019 yılı itibariyle Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalında Doç. Dr. unvanıyla öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.

Eğitim Bilgileri

2006 - 2010

2006 - 2010

Doktora

Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye

2004 - 2006

2004 - 2006

Yüksek Lisans

Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim, Türkiye

2000 - 2004

2000 - 2004

Lisans

Fırat Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2010

2010

Doktora

Öğretmenlik uygulaması öğretim programının standart temelli ve ihtiyaca cevap verici modeller ışığında değerlendirilmesi

Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim

2006

2006

Yüksek Lisans

Öğretmenlerin öğretim araç ve gereçlerini kullanma durumlarını etkileyen faktörler

Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Eğitim Programları ve Öğretim

Akademik Unvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Doç.Dr.

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2016 - 2019

2016 - 2019

Doç.Dr.

Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2014 - 2015

2014 - 2015

Doç.Dr.

Mevlana Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2010 - 2014

2010 - 2014

Yrd.Doç.Dr.

Mevlana Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2007 - 2010

2007 - 2010

Araştırma Görevlisi

Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Lisans

Lisans

Eğitim Felsefesi

Lisans

Lisans

Eğitim Psikolojisi

Lisans

Lisans

Eğitime Giriş

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Alternatif Eğitim Yaklaşımları

Lisans

Lisans

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Program Değerlendirmeye Giriş

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Kaynak Tarama ve Rapor Yazma

Lisans

Lisans

Eğitime Giriş

Lisans

Lisans

Eğitime Giriş

Doktora

Doktora

Öğrenme-Öğretme Stratejileri

Doktora

Doktora

Nicel Araştırma Uygulamaları

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitimde Program Değerlendirme

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Nicel Araştırma Yöntemleri

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması-II

Lisans

Lisans

Eğitimde Program Geliştirme

Doktora

Doktora

Taksonomik Program Uygulamaları

Lisans

Lisans

Eğitim Felsefesi

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması-I

Lisans

Lisans

Eğitimde Program Dışı Etkinlikler

Lisans

Lisans

Rehberlikte Program Geliştirme

Lisans

Lisans

Bilim ve Araştırma Etiği

Doktora

Doktora

Karşılaştırmalı Program Geliştirme Çalışmaları

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri

Lisans

Lisans

Program Geliştirme

Lisans

Lisans

Bilim Tarihi ve Felsefesi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitimde Program Geliştirme

Lisans

Lisans

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Lisans

Lisans

Eğitimde Program Geliştirme

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Lisans

Lisans

Ölçme ve Değerlendirme

Lisans

Lisans

Özel Öğretim Yöntemleri

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması

Doktora

Doktora

Eğitim İstatiği

Lisans

Lisans

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması

Lisans

Lisans

Özel Öğretim Yöntemleri

Lisans

Lisans

Eğitimde Program Geliştirme

Lisans

Lisans

Program Geliştirme

Lisans

Lisans

Ölçme ve Değerlendirme

Doktora

Doktora

Öğretimde Planlama ve Değerlendirme

Lisans

Lisans

Eğitim Psikolojisi

Lisans

Lisans

Program Geliştirme ve Öğretim

Lisans

Lisans

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Lisans

Lisans

Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

İlköğretimde Program Geliştirme ve Değerlendirme

Lisans

Lisans

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tas

Lisans

Lisans

Eğitim Bilimine Giriş

Lisans

Lisans

Eğitim Felsefesi

Lisans

Lisans

Kaynak Tarama ve Rapor Yazma

Lisans

Lisans

Eğitim Bilimine Giriş

Lisans

Lisans

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Lisans

Lisans

Ölçme ve Değerlendirme

Lisans

Lisans

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tas

Lisans

Lisans

Rehberlik

Lisans

Lisans

Eğitimde Program Geliştirme

Yönetilen Tezler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2021

2021

Öğrenme stratejileri

Yeşilyurt E.

OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.18, sa.Eğitim Bilimleri Özel Sayısı, ss.5116-5139, 2021 (Hakemli Dergi) Creative Commons License

2020

2020

Öğretmenin pusulası: Genel öğretim ilkeleri

YEŞİLYURT E.

EKEV Akademi Dergisi , cilt.24, sa.83, ss.263-288, 2020 (Hakemli Dergi) Creative Commons License

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2022

2022

Eğitimde Program Geliştirmenin Tarihsel Temelleri

Yeşilyurt E.

6. Uluslararası Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Kongresi, Burdur, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2022, ss.1381-1388

2022

2022

Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı

Yeşilyurt E.

4. Uluslararası Bakü Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Baku, Azerbaycan, 30 Kasım - 01 Aralık 2022, ss.191-201

2022

2022

Güncel Bir Öğretim ve Dönüt Tekniği: Tanılayıcı Dallanmış Ağaç

Yeşilyurt E.

3. Uluslararası Kapadokya Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 11 - 12 Aralık 2022, ss.386-391

2022

2022

Güncel Bir Öğretim ve Dönüt Tekniği: Yapılandırılmış Grid

Yeşilyurt E.

3. Uluslararası Kapadokya Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 11 - 12 Aralık 2022, ss.392-399

2022

2022

Güncel Bir Öğretim Tekniği: İstasyon

Yeşilyurt E.

4. Uluslararası Bakü Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Baku, Azerbaycan, 30 Kasım - 01 Aralık 2022, ss.202-211

2022

2022

Eğitimde Program Geliştirmenin Psikolojik Temelleri

Yeşilyurt E.

6. Uluslararası Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Kongresi, Burdur, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2022, ss.1389-1396

2022

2022

Eğitimde Program Geliştirmenin Sosyal, Ekonomik ve Bireysel Temelleri

Yeşilyurt E.

4. Uluslararası Bakü Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Baku, Azerbaycan, 30 Kasım - 01 Aralık 2022, ss.182-190

2021

2021

Gösterip yaptırma yöntemi: Bir literatür tarama çalışması

Yeşilyurt E.

4. Uluslararası Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2021, ss.190-196

2021

2021

Örnek olay yöntemi: Bir literatür tarama çalışması

Yeşilyurt E.

4. Uluslararası Başöğretmen Eğitim ve Yenilikçi Bilimler Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2021, ss.184-189

2021

2021

Gezi-gözlem yöntemi: Bir literatür tarama çalışması

Yeşilyurt E.

HODJA AKHMET YASSAWI 5th International Conference on Scientific Research, Nakhchivan, Azerbaycan, 5 - 06 Kasım 2021, cilt.1, ss.205-212

2021

2021

Soru-cevap yöntemi: Bir literatür tarama çalışması

Yeşilyurt E.

HODJA AKHMET YASSAWI 5th International Conference on Scientific Research, Nakhchivan, Azerbaycan, 5 - 06 Kasım 2021, cilt.1, ss.193-204

2021

2021

Anlatım yöntemi: Bir literatür tarama çalışması

Yeşilyurt E.

HODJA AKHMET YASSAWI 5th International Conference on Scientific Research, Nakhchivan, Azerbaycan, 5 - 06 Kasım 2021, cilt.1, ss.182-192

2021

2021

Eğitim fakültesi lisans programları ders öğrenme çıktılarının kazanımını etkileyen değişkenler

Yeşilyurt E.

Geçmişten Geleceğe Üniversite Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 25 - 26 Eylül 2021

2021

2021

Düşünme stilleri ve öğrenme-öğretme sürecine genel bakış

Yeşilyurt E.

Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi - IMASCON, Kocaeli, Türkiye, 21 - 22 Mayıs 2021, ss.92-100

2021

2021

Üstbiliş: Kavramsal bir bakış

Yeşilyurt E.

Uluslararası Marmara Sosyal Bilimler Kongresi - IMASCON, Kocaeli, Türkiye, 21 - 22 Mayıs 2021, ss.101-111

2021

2021

Bir beceri olarak düşünme ve öğretimi

Yeşilyurt E.

3. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu - USVES, Elazığ, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.489-499

2021

2021

Aktif öğrenme: Gözlenen eylem mi, bilişsel süreç mi?

Yeşilyurt E.

3. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu - USVES, Elazığ, Türkiye, 10 - 11 Nisan 2021, ss.477-488

2021

2021

Koronavirüs (Covid-19) pandemisinin açık bir sistem olarak eğitime yansıması

Yeşilyurt E.

INSAC International Congress on Scientific Developments for Social and Education Sciences, Konya, Türkiye, 27 - 28 Mart 2021, ss.114-127 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Öğretimde plan yapma: Boyutlar, ilkeler, faydalar, hatalar

Yeşilyurt E.

INSAC International Congress on Scientific Developments for Social and Education Sciences, , Konya, Türkiye, 27 - 28 Mart 2021, ss.92-100

2021

2021

Öğretim planları: Olan ve olması gerekenler

Yeşilyurt E.

INSAC International Congress on Scientific Developments for Social and Education Sciences, Konya, Türkiye, 27 - 28 Mart 2021, ss.101-113

2021

2021

Bloom taksonomisine göre öğrenme yaklaşımlarının analizi

YEŞİLYURT E.

9. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2021, cilt.1, sa.1, ss.160-168

2021

2021

Genel bakışla kavram haritaları öğretim yöntemi

YEŞİLYURT E.

9. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2021, cilt.1, sa.1, ss.149-159

2021

2021

Çoklu zekâ kuramının genel özellikleri ve eğitime yansıması için yapılması gerekenler

YEŞİLYURT E.

9. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2021, cilt.1, sa.1, ss.128-139

2020

2020

Öğrenme-öğretme süreci bağlamında iletişim

YEŞİLYURT E.

8. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2020, cilt.1, sa.1, ss.237-246

2020

2020

Yeterlik ve öz-yeterliğin öğretmen bağlamında analizi

YEŞİLYURT E.

8. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Aralık 2020, cilt.1, sa.1, ss.247-255

2020

2020

Genel özellikleri açısından “öğrenme stili”

YEŞİLYURT E.

International Marmara Social Sciences Congress (IMASCON), Kocaeli, Türkiye, 4 - 05 Aralık 2020, cilt.1, sa.1, ss.18

2020

2020

Öğrenme stili modelleri

YEŞİLYURT E.

International Marmara Social Sciences Congress (IMASCON), Kocaeli, Türkiye, 4 - 05 Aralık 2020, cilt.1, sa.1, ss.22

2020

2020

Kapsamlı bir bakışla genel öğretim ilkeleri

YEŞİLYURT E.

International Conference on Research in Education and Social Sciences (ICRESS 2020), Konya, Türkiye, 14 - 15 Kasım 2020, cilt.1, ss.123-124

2020

2020

İşbirliğine dayalı öğrenme yönteminde yer alan güncel teknikler

YEŞİLYURT E.

Uluslararası VI. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2020, cilt.1, sa.1, ss.228-229

2020

2020

Genel bakış ve kuramsal temelleri açısından öğretim stratejileri

YEŞİLYURT E.

Uluslararası VI. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2020, cilt.1, sa.1, ss.217-218

2020

2020

Öğretim yöntem ve teknik seçimini etkileyen örtük faktörler

YEŞİLYURT E.

Uluslararası VI. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2020, cilt.1, sa.1, ss.317-318

2020

2020

Eğitimde yaratıcı düşünme

YEŞİLYURT E.

7. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2020, cilt.1, sa.1, ss.199

2020

2020

Eğitimde yaratıcılık

YEŞİLYURT E.

7. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2020, cilt.1, sa.1, ss.200

2019

2019

Temel kavramlar, faydalar, standartlar, süreç ve sorumluklar bağlamında eğitim fakültesi lisans programlarının akreditasyonu

YEŞİLYURT E.

Uluslararası V. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.1

2019

2019

Öğretmen yetiştirme sürecinde genellikle yapılan nedir? Etkileyici öğretim mi, etkili öğretim mi? Bir matematik dersi örneği

YEŞİLYURT E.

Uluslararası V. TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.1 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

Eğitim fakültesi lisans programları ders öğrenme çıktılarının kazanımını etkileyen değişkenlerin etkisi ve nedenleri

YEŞİLYURT E.

5th Human and Civilization Congress From Past to Future, Antalya, Türkiye, 17 - 21 Nisan 2019, ss.2

2019

2019

Öğretmen eğitiminde kalite güvencesi ve program akreditasyonu

YEŞİLYURT E.

III. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.1

2019

2019

Öğretmen eğitimi lisans programlarının değerlendirilmesi ve akreditasyonunda kullanılan standartlar

YEŞİLYURT E.

III. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, ss.2

2014

2014

Kop Bölgesi’nde yükseköğretime ilişkin temel göstergelerin analizi

Çelik V., YEŞİLYURT E.

II. KOP Bölgesel Kalkınma Sempozyumu, Niğde, Türkiye, 23 - 24 Eylül 2014, ss.623-629

2014

2014

Etik hikâyelerin analizi yoluyla okullardaki etik liderliğin değerlendirilmesi

Çelik V., YEŞİLYURT E.

V. Eğitim Yönetimi Forumu, Konya, Türkiye, 11 - 13 Eylül 2014, ss.176-177

2014

2014

Öğretmenlik mesleğine yönelik tutumun yordayıcısı olarak öğretmen yetkinlik ve öğretmenlik öz-yeterlik inancı

YEŞİLYURT E.

YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2014, ss.98

2014

2014

Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin belirlenmesi ve öğrenme stilleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi

YEŞİLYURT E.

YILDIZ International Conference on Educational Research and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2014, ss.99

2013

2013

Ortaokul öğrencilerinin algılarına göre okulların sahip olduğu yaşam kalitesi düzeyi

YEŞİLYURT E.

Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013

2013

2013

Ortaokul öğrencilerinin algılarına göre öğretmenlerin etik değerlere uyma düzeylerinin değerlendirilmesi

YEŞİLYURT E., Kılıç M. E.

Uluslararası Eğitimde Değişim ve Yeni Yönelimler Sempozyumu, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013

2013

2013

Kalkınmada eğitimin rolü: Sayısal veriler ışığında KOP bölgesi eğitim göstergeleri

Çelik V., YEŞİLYURT E.

Ulusal KOP Bölgesel Kalkınma Sempozyumu, Konya, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2013, ss.553-564 Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

Eğitim yöneticisi, öğretmen ve öğretim programı sarmalında değerler eğitimi

Çelik V., YEŞİLYURT E.

I. Ulusal Değerler Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 31 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.23

2012

2012

Yapılandırmacı öğrenme ortamlarının değerlendirilmesi

YEŞİLYURT E.

II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.138-139

2012

2012

Öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlik algıları

YEŞİLYURT E.

I. Uluslararası Katılımlı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Sempozyumu,, Uşak, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2012, ss.97

2012

2012

Öğretmen adaylarının öğretmen öz-yeterlik algıları

YEŞİLYURT E.

I. Uluslararası Katılımlı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Sempozyumu,, Uşak, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2012, ss.101

2010

2010

Sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına yönelik bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi

Semerci N., YEŞİLYURT E.

9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.718-723

2010

2010

Öğretmen adaylarının akademik başarısını değerlendirme tercihleri

Semerci N., YEŞİLYURT E.

Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II,, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2010, ss.1455-1464

2010

2010

Fen ve teknoloji dersinde (6., 7. ve 8. sınıf) kullanılan ölçme-değerlendirme yöntemleri ve karşılaşılan güçlükler

YEŞİLYURT E.

1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.78-79

2009

2009

Öğretmen adaylarının aşamalı hedefler hakkındaki bilgi düzeyleri

YEŞİLYURT E., Eser Y.

18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.379

Kitap & Kitap Bölümleri

2022

2022

Eğitim Taksonomileri

Yeşilyurt E. (Editör)

Vizetek Yayınevi, Ankara, 2022

2022

2022

Eğitime Giriş

Yeşilyurt E. (Editör)

Vizetek Yayınevi, Ankara, 2022

2022

2022

Eğitim Taksonomisi: Temel Kavramlar ve Tarihsel Süreç

Yeşilyurt E.

Eğitim Taksonomileri, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayınevi, Ankara, ss.1-29, 2022

2022

2022

Eğitim Bilimin Temel Kavramları

Yeşilyurt E.

Eğitime Giriş, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayınevi, Ankara, ss.1-32, 2022

2022

2022

Eğitimin Felsefi Temelleri

Yeşilyurt E.

Eğitime Giriş, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayınevi, Ankara, ss.67-87, 2022

2021

2021

Değerler Eğitimine Uygun Olan Öğretim Strateji, Yöntem ve Teknikleri

Yeşilyurt E.

2023'e Doğru Türk Eğitimine Görüş ve Öneriler: Değerler Eğitimi, Ümit Polat, Editör, Türk Eğitim-Sen Genel Merkezi Yayınları, Ankara, ss.203-212, 2021

2021

2021

Eğitim Programının Temel Ögesi: Sınama Durumu

Polat Ü., Yeşilyurt E.

Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.467-486, 2021

2021

2021

Eğitimde Program Değerlendirme: Ölçütler, Yöntemler ve Envanterler

Yeşilyurt E., Köroğlu M.

Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.487-517, 2021

2021

2021

Eğitim Programının Temel Kavramları

Yeşilyurt E.

Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.1-37, 2021

2021

2021

Eğitimde Program Geliştirmeyi Etkileyen Güncel Yönelimler: Üstbiliş ve Düşünme Becerileri

Yeşilyurt E.

Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Etem Yeşilyurt, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.579-633, 2021

2020

2020

Eğitim Sosyal ve Beşeri Bilimlerine Multidisipliner Bakış

Yeşilyurt E. (Editör)

Güven Plus Grup A.Ş. Yayınları, İstanbul, 2020

2020

2020

Eğitimin Analizi

Yeşilyurt E.

Eğitim Sosyal ve Beşeri Bilimlerine Multidisipliner Bakış, Etem Yeşilyurt, Editör, Güven Plus Grup A.Ş. Yayınları, İstanbul, ss.10-48, 2020 Creative Commons License

2020

2020

Beyin Temelli Öğrenme Kuramı

Yeşilyurt E.

Öğrenmede Klasik ve Güncel Yaklaşımlar, İsmail Seçer & Sümeyye Ulaş, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.245-289, 2020 Creative Commons License

2020

2020

Bilgiyi İşleme Kuramı

Yeşilyurt E.

Öğrenmede Klasik ve Güncel Yaklaşımlar, İsmail Seçer & Sümeyye Ulaş, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.189-243, 2020 Creative Commons License

2020

2020

Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı

Yeşilyurt E.

Öğrenmede Klasik ve Güncel Yaklaşımlar, İsmail Seçer & Sümeyye Ulaş, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.291-330, 2020 Creative Commons License

Desteklenen Projeler

2011 - 2012

2011 - 2012

Ana-Baba Okulu Projesi

CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi

YEŞİLYURT E.

Ödüller

Aralık 2023

Aralık 2023

Bilimsel Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak

Aralık 2023

Aralık 2023

Bilimsel Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak

Aralık 2023

Aralık 2023

Bilimsel Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak

Ekim 2022

Ekim 2022

Bilimsel Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak

Nisan 2017

Nisan 2017

Bilimsel Yayın Teşvik Ödülü

TÜBİTAK

Nisan 2015

Nisan 2015

Bilimsel Yayın Teşvik Ödülü

TÜBİTAK

Nisan 2014

Nisan 2014

Bilimsel Yayın Teşvik Ödülü

TÜBİTAK



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Aralık 2020 - 01 Aralık 2020

01 Aralık 2020 - 01 Aralık 2020

8. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi

Panelist

İstanbul-Türkiye

01 Aralık 2020 - 01 Aralık 2020

01 Aralık 2020 - 01 Aralık 2020

6. Uluslararası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi

Panelist

İstanbul-Türkiye

19 Kasım 2015 - 20 Kasım 2015

19 Kasım 2015 - 20 Kasım 2015

EPDAD Değerlendirici Eğitimi Çalıştayı

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

Türkiye’de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon Süreci Çalıştayı

Katılımcı

Eskişehir-Türkiye

20 Eylül 2012 - 21 Eylül 2012

20 Eylül 2012 - 21 Eylül 2012

Eğitim Fakülteleri Dekanlar Konseyi (EFDEK) Toplantısı

Katılımcı

Aydın-Türkiye

01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012

01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012

II. Uluslararası Ahilik Sempozyumu

Panelist

Konya-Türkiye

01 Eylül 2011 - 01 Eylül 2011

01 Eylül 2011 - 01 Eylül 2011

Karatay Üniversitesi: Ahilikte Eğitim Süreci

Panelist

Konya-Türkiye

21 Nisan 2011 - 22 Nisan 2011

21 Nisan 2011 - 22 Nisan 2011

Bologna Eşgüdüm Komisyonu (BEK) Başkanlarıyla Değerlendirme Toplantısı

Katılımcı

Ankara-Türkiye

Davetli Konuşmalar

Aralık 2021

Aralık 2021

Anlatım ve Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri: Olanlar ve Olması Gerekenler

Konferans

Bursa; Çalı İlkokulu, Çalı İmam Hatip Ortaokulu, Şehit Piyade Kurmay Yarbay İlker Çelikcan Ortaokulu-Türkiye

Temmuz 2021

Temmuz 2021

Etkili öğretim mi yoksa etkileyici öğretim mi?

Çalıştay

Öğ-Der Şuurlu Öğretmenler Derneği Bursa Şubesi-Türkiye

Haziran 2021

Haziran 2021

Tam Öğrenme Yaklaşımı

Seminer

İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi-Türkiye

Mart 2021

Mart 2021

Değerler eğitiminde yöntem ve stratejiler

Çalıştay

II. Maarif Kongresi Hazırlık Çalıştayı-Türkiye

Aralık 2020

Aralık 2020

Genel öğretim ilkeleri

Çalıştay

Öğ-Der Şuurlu Öğretmenler Derneği Bursa Şubesi-Türkiye

Nisan 2016

Nisan 2016

YEM-AMOS uygulamaları

Çalıştay

Dicle Üniversitesi-Türkiye

Eylül 2014

Eylül 2014

Eğitim süreci ve öğretim ilkeleri açısından ahilik

Seminer

SUN TV-Türkiye

Nisan 2014

Nisan 2014

Bir ölçme aracında bulunması gereken nitelikler

Çalıştay

Selçuk Üniversitesi-Türkiye

Ocak 2014

Ocak 2014

Bir ölçme aracında bulunması gereken nitelikler

Çalıştay

Selçuk Üniversitesi-Türkiye

Ekim 2013

Ekim 2013

Bir ölçme aracında bulunması gereken nitelikler

Çalıştay

Selçuk Üniversitesi-Türkiye

Haziran 2013

Haziran 2013

Etkili ve verimli ders çalışmak ile bunun yollarını sağlamak

Çalıştay

Konya MEM -Türkiye

Mayıs 2011

Mayıs 2011

Ana-baba okulu projesi tanıtımı

Seminer

KON TV-Türkiye

Mayıs 2008

Mayıs 2008

Etkili ve verimli ders çalışmak

Seminer

Elazığ MEM-Türkiye

Nisan 2008

Nisan 2008

Etkili ve verimli ders çalışmak

Seminer

Elazığ MEM-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 191

h-indeksi (WOS): 3