Eğitim Bilgileri
1997 - 2001
1997 - 2001Doktora
Freie Universitaet Berlin, Felsefe Ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Genel Dil Bilimi, Almanya
1994 - 1996
1994 - 1996Yüksek Lisans
Freie Universitaet Berlin, Felsefe Ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Genel Dil Bilimi, Almanya
1985 - 1989
1985 - 1989Lisans
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi/Almanca Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2001
2001Doktora
Türkçe ve Almanca’da Zaman Kavramı ve Dilsel Gösterimi (Formalisierung und Konzeptualisierung von Zeit im Deutschen und Türkischen)
Freie Universitaet Berlin, Felsefe Ve Sosyal Bilimler, Dilbilimi
1996
1996Yüksek Lisans
Türk çocuklarının Almancayı ikinci dil olarak edinme sürecine sosyo-kültürel çevrenin etkisi (Erkundungen zum soziokulturellem Umgeld türkischer Kinder beim Erlernen des Deutschen als Zweitsprache)
Freie Universitaet Berlin, Felsefe Ve Sosyal Bilimler, Dilbilimi
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriAlmanca
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Dil ve Edebiyat
Dilbilim
Akademik Unvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorProf.Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü
2013 - 2017
2013 - 2017Doç.Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü
2012 - 2013
2012 - 2013Doç.Dr.
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2002 - 2012
2002 - 2012Yrd.Doç.Dr.
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
1993 - 2002
1993 - 2002Araştırma Görevlisi
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Yönetimsel Görevler
2017 - 2020
2017 - 2020Dekan
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümü
2017 - 2017
2017 - 2017Enstitü Müdürü
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2016 - 2017
2016 - 2017Merkez Müdürü
Akdeniz Üniversitesi, Tömer
2014 - 2014
2014 - 2014Merkez Müdürü
Akdeniz Üniversitesi
2012 - 2013
2012 - 2013Dekan Yardımcısı
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2010 - 2013
2010 - 2013Bölüm Başkan Yardımcısı
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Suriyeli Öğrencilere Yönelik Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi İçin Hazırlanan Materyallerin Söz Varlığı Açısından İncelenmesi: Aslı Hikâye Serisi Örneği
Canbulat M. (Danışman)
Ü.KORAL(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde ölçme ve değerlendirme uygulamalarının standartlaştırılması
Canbulat M. (Danışman)
B.ASMA(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde müzikli etkinliklerin üstbilişsel dinleme farkındalığı ve dinleme öz yeterliği üzerinde etkisi
Canbulat M. (Danışman)
N.ERGUN(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Türk Devletleri Teşkilatına üye ülkelerin ana dili eğitiminin dil politikaları bağlamında incelenmesi
Canbulat M. (Danışman)
B.KOPARAN(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Suriyeli mültecilerin dil eğitimi: Türkiye ve Almanya arasında karşılaştırmalı bir inceleme
Canbulat M. (Danışman)
M.ÖZŞAVLI(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul Türkçe ders kitaplarının toplumsal cinsiyet rolleri göndermeleri açısından incelenmesi
CANBULAT M.
Y.ÖZDEMİR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Türkçe Öğretim Programının ve Türkçe Ders Kitabının Dilbilim Açısından İncelenmesi
CANBULAT M.
M.Çağrı(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Türk Kültür Ögelerinin Aktarımına İlişkin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Görüşleri ile Ders Kitaplarının İncelenmesi
CANBULAT M.
B.KOPARAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Yabancı Futbolcuların Türkçeye İlişkin Futbolcu ve Yönetici Görüşleri(Antalya İli Örneği)
CANBULAT M.
Ö.GÜVEN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarındaki Dil Bilgisi Öğretim Yöntemlerinin İncelenmesi
CANBULAT M.
E.KAYASANDIK(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Yabancılar için Türkçe Ders Kitaplarındaki Kalıp Sözler ve Yabancı Uyruklu Öğrencilerin kalıp Sözleri Kullanma Düzeyleri
CANBULAT M.
M.BAYRAM(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Türkçe ders kitaplarındaki kalıp sözler ve öğrencilerin kalıp sözleri kullanma düzeyleri.
CANBULAT M.
A.DİLEKÇİ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Göç yaşamış 6. sınıf öğrencilerinin yazım kurallarını ve noktamla işaretlerini uygulama düzeylerinin toplumdilbilim değişkenleri açısından incelenmesi.
CANBULAT M.
G.Özdemir(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
İlkokul 4 -5. sınıf ders kitaplarındaki anahtar sözcüklerin kavranılmışlık düzeyinin incelenmesi.
CANBULAT M.
M.Sevinç(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Sınıf içi iletişim bozukluklarına yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri.
CANBULAT M.
A.Tekeli(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
1 – 3 sınıf öğrencilerine konvansiyonel zaman kavramlarının öğretilmesine yönelik öğretmen görüşleri.
CANBULAT M.
G.Yurt(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Yabancı dil öğretimine başlamada en uygun yaşın ne olduğuna ilişkin dilbilimsel yaklaşımlar ve öğretmen görüşleri.
CANBULAT M.
O.Çayıroğlu(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarındaki Dil Bilgisi Öğretim Yöntemlerinin İncelenmesi
Kayasandık E., Canbulat M.
Elektronik Dil ve Eğitim Dergisi , sa.3, ss.15-40, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Türkçe Ders Kitaplarının Metin ve Metin Önü-Sonu Sorularındaki Düşünme Türleri ve Kök Değerler
Canbulat M., Asma B., Koparan B.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.Volume 17 Issue 2, sa.Volume 17 Issue 2, ss.215-232, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
2020The Psychometric Properties of School Belonging Scale For Primary School Students: A Validity and Reliability Study
Canbulat M., Direkci B., Çorapçıgil A., Şimşek E. E., Asma B., Tezci İ. H., et al.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE , cilt.19, sa.3, ss.1422-1438, 2020 (Scopus)
2020
2020OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖZÜNDEN “OKUL 2023” PROJESİNİN İNCELENMESİ
CANBULAT M., DİREKCİ B., AKBULUT S., ÇORAPÇIGİL A., TEZCİ İ. H., ŞİMŞEK E. E., et al.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.1, ss.570-584, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Investigating the School 2023 Project through the Lens of Teachers: A Case Study
CANBULAT M., DİREKCİ B., ŞİMŞEK E. E., ŞİMŞEK B.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.2020, sa.89, ss.137-158, 2020 (ESCI)
2019
20198. SINIFLARDA CÜMLE TÜRLERİ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE BASAMAKLI ÖĞRETİM PROGRAMININ KULLANIMI
CANBULAT M., TEPELİ Y., ÖZŞAVLİ M.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.29, ss.64-87, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Türkiye’de Toplumdilbilim Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Çeşitli Açılardan İncelenmesi
Canbulat M., Özşavli M.
TURKISH STUDIES , cilt.14, sa.2, ss.427-440, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
2017Youth Language Variation Arıatıon According to The Levels of Education (Öğrenim Düzeylerine Göre Gençlik Dili Değişkesi)
CANBULAT M., Güven Ö., Çağlar M. Ç.
International Journal of Language Academy , cilt.5, sa.8, ss.111-126, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIKLARI ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI ASSESSMENT AND EVALUATION APPROACHES USED BY TEACHERS OF TURKISH
CANBULAT M., BIÇAK B., UYUMAZ G.
International Journal of Languages’ Education and Teaching (IJLET) , cilt.5, sa.1, ss.462-477, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Türkçe Öğretmen Adaylarının Gençlik Diline İlişkin Görüşlerinin Toplumdilbilimsel Yaklaşımla İncelenmesi (Investiagation of Turkish Teacher Candidates' Opinions about Youth Language by Sociolinguistics Approach)
CANBULAT M.
International Journal of Language Academy , cilt.5, sa.1, ss.161-173, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
2015Difficulties encountered by both teachers and students in teaching and learning Turkish as a second language
CANBULAT M., Dilekçi A.
Educational Research and Reviews , cilt.10, sa.9, ss.1335-1346, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Avusturya ve Türkiye'de öğretmen Adayı Belirleme Süreci
CANBULAT M., KUTLUCA CANBULAT A. N.
PEGEM EĞİTİM VE ÖĞRETİM DERGİSİ , cilt.5, sa.1, ss.113-132, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
2013Göç Yaşamış 6. Sınıf Öğrencileri’nin Noktalama İşaretlerini Uygulama Düzeylerinin Toplumdilbilimi Açısından İncelenmesi.
Metin Özdemir G., CANBULAT M.
Mediterranean Journal of Humanities , cilt.3, sa.1, ss.189-210, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Türkçe Ders Kitaplarındaki Kalıp Sözler ve Öğrencilerin Kalıp Sözleri Kullanma Düzeyleri.
Canbulat M., Dilekçi A.
TURKISH STUDIES , cilt.8, sa.7, ss.217-232, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012Almanya’da Okula Alma Uygulamaları ve Kiel Okula Alma Testinin Türkçeye Uyarlanması
KUTLUCA CANBULAT A. N., CANBULAT M.
İlköğretimonline , cilt.11, sa.1, ss.1-17, 2012 (Scopus)
2009
2009Divanü Lügati't Türk'te zaman kavramı: XI. yy.da Türklerde zaman.
CANBULAT M.
AKADEMİK ARAŞTIRMALAR DERGİSİ , cilt.10, sa.39, ss.141-156, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
2008Almanya'da Yaşayan Türk Üniversite Öğrencilerinin Sosyo-Kültürel Yetilerinin Bazı Değişkenler açısından İncelenmesi
CANBULAT M., Ültanır E., Ültanır G., Griese H., Sievers İ., Schulte R.
Sosyoloji Dergisi (İstanbul Üniversitesi) , sa.37, ss.19-35, 2008 (Hakemli Dergi)
2005
2005Yabancı dil öğretimine başlamada en uygun yaşın ne olduğuna ilişkin dilbilimsel yaklaşımlar ve öğretmen görüşleri
CANBULAT M., Çayıroğlu İşgören O.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.123-140, 2005 (Hakemli Dergi)
2002
2002Zweispracherwerb unter Migrationsbedingungen
CANBULAT M.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, ss.37-55, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
2002Die Sozialisation der türkischen Kinder in Deutschland
CANBULAT M.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.204-215, 2002 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2019
2019TÜRKÇE DERSLERİNDE YARATICI YAZMA ETKİNLİKLERİNİN KULLANIMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
CANBULAT M., AKBULUT S., ŞİMŞEK B.
XI. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2019, ss.1
2019
2019TÜRKÇE DERSLERİNDE YARATICI YAZMA ETKİNLİKLERİNİN KULLANIMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
CANBULAT M., AKBULUT S., ŞİMŞEK B.
XI. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2019, ss.1
2019
2019Okul Yöneticilerinin İki Dilli Eğitim Uygulamalarına Yönelik Görüşleri: Fenomonolojik Bir İnceleme
CANBULAT M., DİREKCİ B.
II. Uluslararası Avrupalı Türkler ve İkidillilik Çalışmaları Kongresi (BISET), Köln, Almanya, 10 - 11 Ekim 2019, ss.1
2019
2019İki Dilli Eğitim Alanında Yapılan Akademik Çalışmalara Ait İçerik Çözümlemesi
CANBULAT M., DİREKCİ B.
II. Uluslararası Avrupalı Türkler ve İkidillilik Çalışmaları Kongresi (BISET ), Köln, Almanya, 10 - 11 Ekim 2019, ss.1
2018
2018İbradı (Antalya) Yer Adları
Direkci B., Canbulat M., Şimşek B.
III. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Kyyiv, Ukrayna, 5 - 06 Ekim 2018
2018
2018Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarındaki Dil Bilgisi Öğretimi Yöntemlerinin İncelenmesi
CANBULAT M., KAYASANDIK E.
XI. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018
2018
2018İbradı (Antalya) Yer Adları
DİREKCİ B., CANBULAT M., ŞİMŞEK B.
III. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Kiev, Ukrayna, 5 - 06 Ekim 2018, ss.45
2018
2018İbradı (Antalya) Yer Adları
Direkci B., Canbulat M., Şimşek B.
III. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Kyyiv, Ukrayna, 5 - 06 Ekim 2018, ss.45
2018
2018Türkçe Dil Öğretim Merkezlerinde Yapılan B2 Sertifika Sınavlarının İncelenmesi
CANBULAT M., AVCI İ. N.
V th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.29
2018
2018Türkçe Eğitiminde Diksiyon Ve Etkili Konuşma Becerisinin Öğretimi Üzerine Bir İnceleme
CANBULAT M., GÜVEN Ö., ÇAĞLAR M. Ç.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1575-1576
2018
2018Türkçe Dil Öğretim Merkezlerinde Yapılan B2 Sertifika Sınavlarının İncelenmesi
CANBULAT M., AVCI İ. N.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1565-1566
2018
2018Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Sabahattin Ali'nin Sırça Köşk Adlı Hikayesinin A1-A2 Seviyesine Uyarlanması
CANBULAT M., ÇAĞLAR M. Ç., DİVRİK D.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1567-1568
2017
2017Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen B1 Düzeyindeki Öğrencilerin Özetleme Becerileri
CANBULAT M., DİVRİK D., KANATLI M. N.
10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017
2017
2017TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YABANCI DİL ALGILARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Canbulat M., Avcı İ. N.
3. International Symposium on Language Education and Teaching, Rome, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.1, ss.231
2017
2017Ortaokul veli öğrenci ve öğretmenlerinin Gençlik Diline İlişkin Görüşleri
CANBULAT M., ÇAĞLAR M. Ç., GÜVEN Ö.
Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Bilgi Şöleni, Erzurum, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, sa.1, ss.1
2017
2017Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yabancı Dil Algılarına İlişkin Görüşleri
CANBULAT M., AVCI İ. N.
3. International Symposium on Language Education and Teaching, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.1, sa.1, ss.1
2017
2017Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yabancı Dil Algılarına İlişkin Görüşleri
CANBULAT M., AVCI İ. N.
3. International Symposium on Language Education and Teaching, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.1, sa.1, ss.1
2016
2016Türkçe Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Gençlik Diline İlişkin Görüşleri
CANBULAT M.
9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Burdur, Türkiye, 6 - 09 Ekim 2016, ss.99
2016
2016Türkiye de öğrenim gören yabancı öğrencilerin Türkçe öğretimine ilişkin görüşleri
AYDIN İ., CANBULAT M.
9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, Burdur, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, cilt.1, sa.1, ss.91
2016
2016Yabancılara Türkçe Öğretimi Kitaplarının Şekil İçerik ve Metin Yönünden İncelenmesi
GÜVEN A. Z., CANBULAT M., DİREKCİ B.
2. Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sempozyumu, Münih, Almanya, 19 - 21 Mayıs 2016, cilt..
2016
2016Yabancılara Türkçe Öğretimi Kitaplarının Şekil İçerik ve Metin Yönünden İncelenmesi
GÜVEN A. Z., CANBULAT M., DİREKCİ B.
2. Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sempozyumu, Münih, Almanya, 19 - 21 Mayıs 2016, cilt..
2015
2015Leselust vermitteln, aber wie
CANBULAT M.
Lesen im Herkunfssprachenunterrricht Türkisch, Bad Kreuznach, Almanya, 28 Mayıs 2015, cilt.1
2014
2014Toplumdilbilimsel yaklaşımla Almanyadaki Türk göçmenlerin İkidillilik ve Okul Sorunları
CANBULAT M.
Bildungspolitik und innovative Ansaetze im Himblick auf Migration Multikultralitaet und demographische Entwicklungen in Deutschland und in der Türkei, Antalya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2014, cilt.1, sa.1, ss.1
2013
2013Avusturya ve Türkiye'de Öğretmen Adayı Belirleme Süreci
KUTLUCA CANBULAT A. N., CANBULAT M.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.318
2013
2013Avusturya ve Türkiye'de Öğretmen Adayı Belirleme Süreci
KUTLUCA CANBULAT A. N., CANBULAT M.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.318
2011
2011Göçün İlköğretim 8. sınıf Öğrencilerinin Yazım ve Noktalama Kurallarını Uygulama Düzeylerine Etkisinin Toplumdilbilim Açısından İncelenmesi
CANBULAT M., Metin G.
I Uluslararası Türkçe Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 15 - 16 Aralık 2011, ss.60-68
2011
2011Almanya’da Öğrenim Gören Türk Kökenli Üniversitelilerin Anadili Ve Erek Dili Düzeyleri.
CANBULAT M., Karakırık E.
25. Dilbilim Kurultayı, Adana, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, ss.105-114
2010
2010Türkçenin Almanya’da Öğretimi, bu alana öğretmen yetiştirme, mevcut uygulamalar, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
CANBULAT M.
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi ve Öğretmenliği Çalıştayı, Muğla, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2010, cilt.1, ss.35-43
2009
2009Avrupa`da Yapılan Anadili Türkçe Öğretimini Etkileyen Faktörler
CANBULAT M.
IInd Internatıonal Congress of European Turks: Education and Integration, Antwerp, Belçika, 14 - 16 Mayıs 2009, cilt.1
2008
2008Almanya’da anadili tartışmaları: Yeni bir Paradigma
CANBULAT M.
Yurtdışındaki Türkler: 50. Yılında Göç ve Uyum Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 23 - 28 Mayıs 2008, cilt.1, ss.359-366
2007
2007Almanya’da ilköğretime hazırbulunuşluk düzey tespit testlerinin Türkiye’de uygulanabilirliği üzerine bir inceleme.
KUTLUCA CANBULAT A. N., CANBULAT M.
XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, cilt.1, ss.1-5
2007
2007Almanya’da uygulanan okula alma testlerinin türkiye’de uygulanabilirliği
CANBULAT M., KUTLUCA CANBULAT A. N.
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, cilt.1, ss.1-5
2004
2004Dil Bilimi Açısından Zaman ve Dil
CANBULAT M.
V. Uluslar Arası Türk Dili Kurultayı, Ankara, Türkiye, 20 - 24 Eylül 2004, cilt.1
2004
2004Almanya Ve Türkiye ilköğretim okullarının anadil öğretiminde konuşma ve dinleme becerilerine yaklaşımları.
KUTLUCA CANBULAT A. N., ÇELENK S., CANBULAT M.
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı., Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, ss.119-120
2004
2004Almanya'da yaşayan Üçüncü Kuşak Türk Gençlerinin Sosyo-Kültürel Yetileri.
CANBULAT M., Ültanır G., Uyanık A., Ültanır E.
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, ss.209-221
2004
2004Almanya Ve Türkiye ilköğretim okullarının anadil öğretiminde konuşma ve dinleme becerilerine yaklaşımları.
KUTLUCA CANBULAT A. N., ÇELENK S., CANBULAT M.
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı., Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, ss.119-120
Kitap & Kitap Bölümleri
2023
2023Dil Edinimi ve Gelişimi
CANBULAT M., KOPARAN B.
Türkçe Öğretimi, Direkci Bekir, Ateş Murat, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.67-86, 2023
2022
2022Mapping Teacher Education in Europe
Canbulat M. (Editör), Bıçak B. (Editör), Direkci B. (Editör), Vezne R. (Editör)
Palet Yayınları, Konya, 2022
2022
2022Dynamics and Tools for Blended/Distance Learning
Canbulat M., Vezne R., Asma B.
Mapping Teacher Education in Europe, Mehmet Canbulat,Bayram Bıçak,Bekir Direkci,Rabia Vezne, Editör, Palet Yayınları, Konya, ss.82-94, 2022
2022
2022Moderation of Online Learning Activities
Canbulat M., Vezne R., Berber G.
Mapping Teacher Education in Europe, Mehmet Canbulat,Bayram Bıçak,Bekir Direkci,Rabia Vezne, Editör, Palet Yayınları, Konya, ss.123-129, 2022
2022
2022Türk göçmen öğrencilere verilen anadili dersinin Alman eğitim sistemindeki yeri
CANBULAT M.
Göç ülkeleri olarak Almanya ve Türkiye: Türk işgücü göçünden 60 yıl sonra politikalar ve uygulamalar, Esen Erol, Borowski Damaris, Editör, Siyasal Kitabevi, Ankara, ss.161-173, 2022
2019
2019Castellio Calvin'e Karşı ya da Vicdanın Zorbalığa İsyanı
CANBULAT M.
Palet Yayınları, Konya, 2019
2019
2019İlkokul Öğrencilerinin Dil Gelişim Özellikleri
CANBULAT M.
Türkçe Öğretimi, Prof. Dr. Mehmet CANBULAT, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-13, 2019
2016
2016Die Mehrsprachigkeit im Kontext der aktueller Diskussionen: Der soziolinguistischer Ansatz
CANBULAT M.
Ein Kind - Zwei Sprachen. Bedingungen und Perpektiven der Deutsch-Türkischen Frühkindlichen Bildung am Beispiel Berlin, Esen, E., Editör, Siyasal Kitapevi, Ankara, ss.167-184, 2016
2016
2016Güncel Tartımalar Bağlamında Çok Dillilik: Toplum Dilbilimsel Yaklaşım
CANBULAT M.
Bir Çocuk - İki Dil, Berlin Örneğinde Türk-Alman Okul Öncesi Eğitim Koşulları ve Fırsatlar, Esen, E., Editör, Siyasal Kitabevi, Ankara, ss.151-166, 2016
2009
2009Migration in Deutschland-eine Reise ins Ungewisse
CANBULAT M.
Jugend - Migration - Sozisalisation - Bildung, Fischer, C., Athemeliotis, A., Editör, Lıt Verlag, Berlin, ss.134-149, 2009
2008
2008Multikultralitaet an türkischen Schulen
CANBULAT M.
Ethnische Vielfalt und Mehrsprachigkeit an Schulen, Dirim, İ,Hauenschild, K., Lütje -Klose, B,. Löser, Jessica M., Sievers, I., Editör, Brandes&Apsel, Franfurt Am Main, ss.155-165, 2008
2007
2007Wir denken deutsch und fühlen Türkisch
CANBULAT M., Griese H., Schulte R., Sievers İ., Ültanır G., Ültanır E.
İko Verlag Für Interkulturelle Kommunikation, Franfurt Am Main, 2007
2002
2002Formalisierung und Konzeptualisierung von Zeit im Türkischen und Deutschen
CANBULAT M.
Peter Lang Publishing, Inc., Franfurt Am Main, 2002
Desteklenen Projeler
2019 - 2022
2019 - 2022ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİN DEĞİŞİM HAREKETLİLİĞİ SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
CANBULAT M. (Yürütücü), DİREKCİ B., KOPARAN B., BIÇAK B., GÜLMEZ M., ASMA B., et al.
2019 - 2022
2019 - 2022Uluslararası Öğrencilerin Değişim Hareketliliği Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Akdeniz Üniversitesi Örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Koparan B., Gülmez M., Bıçak B., Kurt B., Direkci B., Asma B., et al.
2019 - 2022
2019 - 2022Mapping Teacher Training in Europe
AB Destekli Diğer Projeler
Canbulat M. (Yürütücü), Bıçak B., Direkci B., Vezne R., Koparan B., Şimşek B., et al.
2019 - 2022
2019 - 2022Antalya İli Akseki İlçesi Ağızlarının Dokümantasyonu
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
DİREKCİ B. (Yürütücü), AKBULUT S., KAYASANDIK E., CANBULAT M., GÜVEN A. Z., KURT B., et al.
2019 - 2020
2019 - 2020Türkiye ve Avrupa'da Ana Dili Eğitiminde Kullanılan Ders Kitaplarının Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KURT B. (Yürütücü), DEMİR N., NALÇACIGİL ÇOPUR E., AKBULUT S., DİREKCİ B., GÜLMEZ M., et al.
2017 - 2018
2017 - 2018Antalya İli İbradı İlçesi Ağızlarının Dokümantasyonu
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
DİREKCİ B. (Yürütücü), AKBULUT S., KAYASANDIK E., TEPELİ Y., Çetintaş D., Ayturaz T., et al.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorGAL Gesellschaft für Angewandte Linguistik
Üye
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorDilbilim DErneği
Üye
2005 - Devam Ediyor
2005 - Devam EdiyorHannover Üniversitesi Kültürlerarası Pedagoji Enstitüsü
Üye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Temmuz 2022
Temmuz 2022MATE Uluslararası Kongresi (2022)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Canbulat M., Bıçak B., Direkci B., Vezne R., Asma B., Şimşek B., et al.
Antalya, Türkiye
Sanatsal Etkinlik
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018III. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi
Katılımcı
Kyyiv-Ukrayna
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 201832. Ulusal Dilbilim Kurultayı
Katılımcı
İzmir-Türkiye
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018Vth International Eurasian Educational Research Congress
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017
01 Ekim 2017 - 01 Ekim 201710. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Bilgi Şöleni
Katılımcı
Erzurum-Türkiye
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 20173. International Symposium on Language Education and Teaching
Katılımcı
Rome-İtalya
01 Aralık 2016 - 01 Aralık 2016
01 Aralık 2016 - 01 Aralık 2016Değerler ve Karakter Eğitimi. MEB Hizmetiçi Eğitim Semineri
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Kasım 2015 - 01 Kasım 2015
01 Kasım 2015 - 01 Kasım 2015Curriculare Überlegungen zur Ausbildung von Erziehern für deutsch-türkischen Kitas
Katılımcı
-Türkiye
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015Lesen im Herkunftsprachenunterricht Türkisch
Katılımcı
Mannheim-Almanya
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015Türkisch im schulischen und universitaeren Kontext
Katılımcı
Nürnberg-Almanya
01 Ocak 2015 - 01 Ocak 2015
01 Ocak 2015 - 01 Ocak 2015İkidilli Okul Öncesi Eğitim Projesi Müfredatı Çalıştayı
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Kasım 2014 - 01 Kasım 2014
01 Kasım 2014 - 01 Kasım 2014Forum Deutsch -Türkischer Wissenschaftskooperation
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Ekim 2014 - 01 Ekim 2014
01 Ekim 2014 - 01 Ekim 2014Bilinguale frühkindliche Bildung türkischer Kinder in Deutschland am Beispiel Berlin
Katılımcı
Berlin-Almanya
01 Ekim 2014 - 01 Ekim 2014
01 Ekim 2014 - 01 Ekim 2014Almanya ve Türkiye'de Göç, Kültürel Çeşitlilik ve Demografik Geçiş Sürecinde Eğitim Politikaları ve İnovatif Yaklaşımlar
Katılımcı
-Türkiye
01 Ekim 2014 - 01 Ekim 2014
01 Ekim 2014 - 01 Ekim 2014Türkiyeli Göçmenlerin Göç Alan Ülkelerde Eğitim Durumu ve Toplumsal Koşulları
Katılımcı
Essen-Almanya
01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014
01 Eylül 2014 - 01 Eylül 2014İkidilli Okul Öncesi Eğitim Projesi Müfredatı Geliştirme Çalıştayı (Bilingulae Frühlindliche Bildung türkischer Kinder in Deutschland am Beispiel Berlin)
Katılımcı
Berlin-Almanya
01 Haziran 2013 - 01 Haziran 2013
01 Haziran 2013 - 01 Haziran 2013Yukarı Avusturya Eğitim Fakülteleri İnceleme ve Değerlendirme Gezisi
Katılımcı
Feldkirch-Avusturya
01 Temmuz 2012 - 01 Temmuz 2012
01 Temmuz 2012 - 01 Temmuz 20125. Uluslararası Türkçenin Eğitimi – Öğretimi Kurultayı
Katılımcı
Mersin-Türkiye
01 Nisan 2010 - 01 Nisan 2010
01 Nisan 2010 - 01 Nisan 2010Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi ve Öğretmenliği Çalıştayı
Katılımcı
Muğla-Türkiye
01 Nisan 2007 - 01 Nisan 2007
01 Nisan 2007 - 01 Nisan 2007Kaşgarlı Mahmut ve Türk Dünyasının Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi
Katılımcı
Bishkek-Kırgızistan
01 Ocak 2007 - 01 Ocak 2007
01 Ocak 2007 - 01 Ocak 2007Kabul ve Dışlanma arasında - Göç Geçmişi Bulunan Çocuklar ve Gençler (Interpaed-Ringvorlesung: Zwischen Akzeptanz und Ausgrenzung – Kinder und Jugendliche mit Migrationshintergrund in Deutschland)
Katılımcı
Hannover-Almanya
01 Ocak 2007 - 01 Ocak 2007
01 Ocak 2007 - 01 Ocak 2007Almanya’da Üniversitelerde Okuyan Türk Gençlerinin Sosyo-Kültürel Yetileri” Proje sonuç konferansı
Katılımcı
Hannover-Almanya
01 Nisan 2006 - 01 Nisan 2006
01 Nisan 2006 - 01 Nisan 2006Almanya’da Üniversitelerde Okuyan Türk Gençlerinin Sosyo-Kültürel Yetileri
Katılımcı
Mersin-Türkiye
01 Eylül 2004 - 01 Eylül 2004
01 Eylül 2004 - 01 Eylül 2004. Uluslar arası Türk Dili Kurultayı
Katılımcı
Ankara-Türkiye
01 Şubat 2003 - 01 Şubat 2003
01 Şubat 2003 - 01 Şubat 2003Alman Eğitim Sisteminde Sosyo-Pedagojik Danışmanlık ve Sorun Çözm
Katılımcı
Hannover-Almanya
01 Mart 2002 - 01 Mart 2002
01 Mart 2002 - 01 Mart 2002Mesleğe yönelik Almanca Öğretmeni Yetiştirme
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
Burslar
1994 - Devam Ediyor
1994 - Devam Ediyor