Yabancılara Türkçe Öğretiminde Web Tabanlı Kaynakların Sınıflandırılması


KÖYLÜ BAYDEMİR S. E., ARSLAN A., KURT Ş.

ICOSS – CAPPADOCIA 2018, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.259

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Nevşehir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.259
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu betimsel çalışmanın amacı, Yabancı Dil Olarak Türkçe’nin öğretiminde çevrim içi
kaynakların taranarak, bu kaynakların dil öğretim becerileri açısından sınıflandırılmasıdır.
Türkiye Bursluluk Programı (Turkey Scholarship Program) kapsamında her geçen yıl
ülkemize eğitim almak amacıyla gelen yabancı uyruklu öğrenci sayısının artması sonucu, son yıllarda Yabancılara Türkçe Öğretimi alanında hem ders materyallerinde hem de çevrimiçi kaynaklarda çesitlilik ve zenginlik olduğu gözlemlenmektedir. Günümüzde İnternet ortamında Yabancılara Türkçe öğretimi ile ilgili web sayfaları incelendiği zaman bu çeşitlilik ve zenginlik göze çarpmaktadır. Herhangi bir internet arama motorunda, alana değin bir araştırma yapıldığında sayısız bağlantı adresine ulaşılmaktadır. Ancak ihtiyaç duyulan doğru adrese ulaşmak için her bir bağlantı adresine tek tek tıklayıp sitelerin incelenmesi gerekmektedir. Oysaki bu kaynak sitelerle ilgili oluşturulacak sistematik ve tematik bir sınıflandırılma ile eğitim öğretim sürecinde eğitimcilerin ihtiyaç duydukları konu ve becerilere ilişkin eğitim materyaline kolayca ulaşmaları sağlanılabilir. Bu çalışmada, Şubat 2018 tarihinde, Google arama motorunda, ‘Yabancılara Türkçe Öğretimi’ anahtar sözcüleri ile bir araştırma yapılmış ve elde edilen bağlantı adresleri incelenerek, bu adresler, temel dil öğretim becerileri olan, dinleme- anlama, okuma- yazma, konuşma ve dilbilgisi becerileri başlıkları altında sınıflandırılmıştır. Ayrıca taranan web sayfalarının ağırlıklı olarak temel dil bilgisi konularını kapsadığı saptanmış, buna karşın görsel-işitsel dil becerilerine yönelik web sayfalarının oldukça az olduğu sonucuna varılmıştır.