Ameliyathane Hemşireliği Eğitiminde Kanıta Dayalı Öğretim Stratejileri


Uçak A., Cebeci F.

Cerrahi Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Uygulamalar - 2021, Fatma CEBECİ, Editör, Türkiye Klinikleri Yayınevi, Ankara, ss.78-86, 2021

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2021
  • Yayınevi: Türkiye Klinikleri Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.78-86
  • Editörler: Fatma CEBECİ, Editör
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Ameliyathaneler riskli girişimlerin uygulandığı, karmaşık, hızlı tempolu, benzersiz ve çoğu zaman öngörülemez durumların yaşandığı ortamlardır. Ameliyathane hemşiresinin, ameliyathanelerin zorlu ve değişken koşullarında görevlerini yerine getirebilme yeteneği kazanması etkili bir eğitim ile mümkün olabilir. Kanıta dayalı öğretim stratejilerini içeren eğitim programları, klinik ortamda uygulama için yetkinlik sağlar, alana özgü bilgi ve beceri gelişimi ile bakımı geliştirir, hasta güvenliğini artırır, çalışanların verimliliğini ve memnuniyetini arttırır, mükemmeliyet için gerekli ekip anlayışı ve ortamı oluşturur. Ameliyathane hemşireliği eğitimine ilişkin modellerin revize edilmesi ve kanıta dayalı öğretim stratejilerinin geliştirilmesinde sağlık kurumları ile iş birliğine dayalı ortaklıkların kurulması zorunludur. Eğitimde kullanılan öğretim stratejilerinin bilinmesi, alana uygulanmasını ve farklı yöntemlerin başarılarının değerlendirilmesine olanak sağlar. Hemşirelerinin eğitim yolu ile yetkinlik kazanmaları bakım kalitesinin geliştirilmesi ve cerrahi hataların önlenmesinde önemli bir faktördür. Ameliyathane hemşireliği öğretim stratejilerinde sanal gerçeklik, arttırılmış gerçeklik, simülasyon, YouTube, oyun, kavram haritaları, ters yüz öğrenme, mentörlük, podcast, hibrit öğrenme yöntemlerinin kullanıldığı görülmüştür.