Muhasebe Eğitiminde Bilgi Teknolojileri Kullanımı Üzerine Bir Araştırma


Creative Commons License

Öztürk M. S., Erdoğan M.

Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, cilt.18, sa.38, ss.173-196, 2018 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 18 Sayı: 38
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.173-196
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Eğitim kurumlarına yönelik olarak AACSB (The Association to Advance Collegiate Schools of Business) tarafından yayınlanan Uluslararası Muhasebe Akreditasyon Standartları, muhasebe eğitiminde bilgi teknolojilerinin kullanılmasının gerekliliğini ifade etmektedir. Prezi, eğitimde son zamanlarda sıklıkla kullanılan muhasebe bilgi teknolojilerinden birisidir. Çalışmanın amacı muhasebe eğitiminde Prezi kullanımının muhasebe dersi alan öğrenciler üzerinde algı düzeyinin ölçülmesidir. Bu amaç doğrultusunda, muhasebe derslerinde Prezi kullanılan ve kullanılmayan öğrencilere yönelik bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırma neticesinde görülmektedir ki, muhasebe eğitiminde Prezi’nin kullanılması sayesinde öğrenciler muhasebe derslerini daha iyi anladıklarını, kullanılan araç ve gereçten memnun olduklarını ve derslerin daha ilgi çekici ve eğlenceli hale geldiğini ifade etmektedirler.

The International Accounting Accreditation Standards published by AACSB (The Association to Advance Collegiate Schools of Business) for the educational institutions, express the necessity of using information technology in accounting education. Prezi has recently been one of the accounting information technologies that is often used in education. The purpose of the study is to measure the level of perception on the students who take accounting courses and use Prezi in accounting education. For this purpose, a questionnaire study was carried out for students who used and not used Prezi in accounting courses. It is evident that the use of Prezi in accounting education helps students understand accounting courses better. They are satisfied with the tools and equipment used, and that the lessons become more interesting and entertaining.