Reklamcılık Mesleğine Yönelik Etik Algı Ve Tutumlar


HOŞTUT S.

JOURNAL OF YASAR UNİVERSİTY, sa.6, ss.3699-3711, 2011 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Basım Tarihi: 2011
  • Dergi Adı: JOURNAL OF YASAR UNİVERSİTY
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.3699-3711
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Yanlış veya doğru, iyi veya kötü gibi davranışların sonuçlarının değerlendirilmesiyle ilgili ilkeler bütünü 
olarak ifade edilen etik kavramına, insan unsurunun var olduğu her alanda rastlamak mümkündür. Tarihsel 
gelişim sürecinde daima etik olmayan uygulamalarla ilişkilendirilen reklam faaliyetlerinin diğer işletme 
faaliyetlerine göre kamuoyu önünde cereyan etmesi kamuoyunun ilgisini doğrudan veya dolaylı olarak etik 
olmayan uygulamalara çekmiş ve reklamcılara duyulan güven azalmıştır. 
 
Yapılan çalışmada iletişim fakültesi öğrencilerinin kişisel ve reklamcılık mesleğine yönelik etik algı ve 
tutumları ölçülmeye çalışılmıştır. Nitekim öğrencilerin kişisel ve mesleğe yönelik etik algı ve tutumları arasında 
tutarlı olmayan sonuçlara ulaşılması, konunun önemli ve geliştirilmesi gerektiğini göstermiştir. 
 
Ethics, as a set of principles outcoming through the evaluation of wrong or right, good or bad 
behaviors can be found in all fields of human being. In the process of historical development advertising 
activities were always associated with unethical practices. Because advertising activities are carried out 
publicly, according to other business activities, directly or indirectly unethical practices attracted the attention 
of public opinion and reduced the confidence in advertisers. 
 
In this study, student’s from faculty of communication where determined to measure the ethical 
perceptions and attitudes personally and towards the advertising profession. Indeed, the inconsistent results of 
students' ethical perceptions and attitudes, personally and towards the advertising profession, showed the 
importance of the issue and the need for it’s development.