Ortaögretim Ögretmenlerinin Ögretim Becerilerine Sahip Olma Durumlarının Incelenmesi.


YAYLACI F., Aydoğmuş D.

4th International Mediterranean Sport Sciences Congress, Antalya, Türkiye, 9 - 11 Kasım 2007, ss.224

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.224
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

AMAÇ: Bu araştırmada, ortaöğretim öğretmenlerinin temel öğretim becerisine sahip olma durumlarının,cinsiyet, yaş, kıdem, haftalık ders yükü değişkenlerine göre farklılaşığ farklılaşmadığı incelenmiştir. YONTEM: Araştırma, betimsel bir yaklaşımadır. "Öğretmenlerin temel öğretim becerileri" anketi geliştirilmiştir. Anketin boyutları; tutumlar, organizasyon, iletişim, dikkat çekme, geribildirim, kontrol altına alma, tekrar gözden geçirme ve özetleme, soru sorma, öğretim yaklaşımlarının seçimini kapsar. Araştırmada veriler, beşli likert tipi 46 sorudan oluşan, derecelendirme ölçeğiyle toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizinde, %, 'T' ,"F" testi kullanılmıştır. BULGULAR: Araştırmaya toplam 80 kişi katılmıştır ( %57,5 bayan, %42,5 erkek). Yaş ortalaması 41'dir. Kıdem yaklaşık %60'ı onaltı üzeridir. Branşlar: Fen, Sosyal, Yabancı Dil, Güzel Sanatlar-Beden eğitimi, Felsefe. Haftalık ders yükü ortalama 20 saattir. Öğretmenler; mesleğini sevmektedir (%90), öğrencilerin tam öğrenmeyi gerçekleştirebileceklerine inanmaktadır (%80),öğrencilere anında geribildirim vermektedir (%86), öğretim yaklaşımlarının seçimi sınıf içindeki disiplin problemlerini azaltmaktadır (%90). Elde edilen bulgular sonucunda, cinsiyet, yaş,kıdem,haftalık ders yükü değişkenine göre öğretmenler arasında temel öğretim becerilerine sahip olma açısından bir farklılık bulunmamıştır (p>0,05).SONUÇ: Öğretmenlerin yaklaşık %90'ı temel öğretim becerileri sergilerken, %10 'u özellikle yeni öğretim stratejileri, yöntem ve tekniklerden haberdar değildir.

Anahtar Sözcükler: Öğretmen, Öğretim, Temel Beceriler

 

PURPOSE: The purpose of the this study was to investigation senior high school teachers of main instruction ability become an owner state, sex, age, seniority, branch, weekly lesson timer become different changeable. METHODOLOGY: The investigation is descriptive study. The teachers basis instruction abilities her public survey has been developed. It includes the public survey's dimensions attitudes and an organization communication and careful attention, feedback, shapely, summarize and do ask a question and go over repeatedly and education approaches election. The information about ability to study was gathered through a questionnaire, developed by researchers, which consists of 46 questions of the type five likert. Data were analyzed using percentage, "t" and "f" test statistical techniques.RESUL TS: A total 80 person has joined (%57,7 female, %42,5 male) in this study subjects average age are 41. That she centers age 41'dir. Seniority approximately over sixteen years (%60). Branches: Science, social, foreign language, fine arts-physical education, philosophy. Weekly lesson load 20 average time. Teachers love your profession (%90). Teacher believes that the students just learn (%80). Teachers, give the students immediately feed-back. Education approaches' election reduces problematic in the class (%90). Based on this finding, among sex, age, seniority,
branch, weekly lesson timer teachers it was not found statistical difference between teachers and main instruction ability become an owner state (P>O, 05). CONCLUSION: While the teachers approximately % 90 main education ability exhibitions, % 10 is not found education strategies and a method and about techniques knowledge various especial/y.
Keywords: Teacher, Instruction, Basis Abilities