Türkiye’de Kadın Akademisyenlerde Cinsiyet Ayırımcılığı Konusundaki Kanıların Rol Çatışmalarıyla İlişkisi


Creative Commons License

Özkanlı Ö., KORKMAZ A.

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ, cilt.20, sa.-, ss.155-172, 2002 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmada temel amaç, kadın akademisyenlerin cinsiyet ayırımcılığı ile ilgili kanılarının rol çatışmaları ile arasındaki ilişkiyi rasgele bir örneklemle temsil edilen bir evrende anket, karşılıklı görüşme ve gözlem yöntemleriyle ile elde edilen verilere “Ki-Kare Uyum Dyiliği Testi”, “Kruskal-Wallis Homojenlik Testi” ve “Ki-Kare Bağımsızlık Testi” uygulayarak incelemektir. Sonuç olarak, kadın akademisyenlerin çalışma dışı yaşam alanındaki rollerinin zaman içindeki değişimleri göz önünde tutulduğunda unvanlara göre değişen cinsiyete dayalı ayırımcılık kanılarının rol çatışmasıyla yakından ilişkili olduğu saptanmıştır.  

In this study, the relationship between the role conflict and the opinions about gender discrimination of academic women in Turkey have been analysed by using “The Chi-Square Independence Test”, “Kruskal- 1Bu çalışma, Ankara Üniversitesi Rektörlüğü Araştırma Fonu tarafından desteklenmiştir. Anahtar Sözcükler: Kadın akademisyenler, cinsiyet ayırımcılığı, rol çatışması. Keywords: Academic women, gender discrimination, role conflict. 156 Özlem ÖZKANLI, Adil KORKMAZ Wallis Homogeneity Test”, “The Chi-Square Goodness- of- fit Test”. As a result, taking care of changes in the roles of academic women in their non-work life, changing opinions about gender discrimination according to titles are in close relation with role conflict.