Yabancılara Türkiye Bursu Programında Sınıf İçi Öğrenim Farklılıkları ve Nedenleri


KURT Ş., ARSLAN A., KÖYLÜ BAYDEMİR S. E.

ICOSS – CAPPADOCIA 2018, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.245

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Nevşehir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.245
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Yabancılara Türkiye Bursu Programı kapsamında, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen
öğrenciler çok çeşitli ülkelerden ve kültürlerden gelmektedirler. Bilindiği üzere her ülkenin
eğitim politikası ve eğitime bakış açısı birbirinden farklılık gösterir. Buna istinaden,
Avrupa ülkelerinden gelen öğrenciler ile Arap ülkelerinden veya Afrika ülkelerinden gelen
öğrenciler çok çeşitli öğrenme yaklaşımlarına ve stratejilerine sahiptirler. Bu öğrenciler,
ülkelerinin eğitim kültürlerini dil öğrenim sürecine yansıttıkları için, Türkçeyi öğrenirken
sınıfta farklı öğrenim tutumları sergilemektedirler. Bu öğrenim yöntemi çeşitliliği Türkçe
sınıfında pek çok öğrenim zenginliğine ortam hazırladığı gibi aynı zamanda bir takım
öğrenim zorluklarına da sebep olmaktadır. Sınıf içi öğrenim farklılıkları; materyal
kullanımından, not tutmaya, derste eğitmene yöneltilen sorulardan, sınıf içi davranışlara
kadar pek çok unsuru içermektedir. Bu bağlamada çalışmanın amacı Yabancı Dil Olarak
Türkçe Öğretimi alanında, eğitim kaynaklı kültür farklılıklarına dikkat çekerek ülkelerinde
farklı eğitim yöntemleriyle (geleneksel, iletişimsel, vs.) eğitim görmüş yabancı öğrencileri
Türkçe sınıfında ortak bir dil öğretim yönteminde buluşturmaktır. Çalışmanın sonucunda,
eğitmenin, eğitim çeşitliliğine duyarlı olduğu ve sınıf içinde tek bir eğitim yöntemi
benimsemeden, eklektik bir yöntem uyguladığı Yabancılara Türkçe sınıflarında daha etkin bir dil öğreniminin gerçekleştiği gözlenmiştir.