E ticaret sitelerinin kategorilere göre sayısal artış ve azalışlarının analizi: Türkiye örneği


KAYAKUŞ M., TERZİOĞLU M.

13th International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education (ICoSReSSE), Antalya, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2021, ss.713-720

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.713-720
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Son yıllarda ülkemizde ve dünyada e-ticaret girişimciliği hızla gelişmektedir. İnternet üzerinden sağlanan hizmet sayısı ve kalitesi son yıllarda giderek artarken, en hızlı gelişen kanallardan biri e-ticaret platformları olmuştur. İnternetten yapılan ticaret işlemleri arasında özellikle perakende e-ticaret, hem ülkemizde hem dünyada sahip olduğu potansiyeli ile önemli bir büyüme ivmesine geçmiş ve perakende sektöründeki en önemli firmalar haline gelmiştir. Yakalanan bu ivme paralelinde hizmet sağlayıcı, ekonomik değer yaratıcı internet girişimlerinin sayısında, teknolojideki gelişmelerin de yardımıyla hızlı bir artış görülmektedir. Bu araştırmada e-ticaret siteleriyle ilgili yerli ve yabancı literatür taramasıyla elde edilen bulgulara yer verilmiştir. Elde edilen veriler ile e-ticaret sitelerinin karşılaştırmalı satış oranlarını ve cirolarını yorumlanmaktadır.

In recent years, e-commerce entrepreneurship has been developing rapidly in our country and around the world. While the number and quality of services provided over the Internet has increased in recent years, one of the fastest growing channels has been e-commerce platforms. Among the trade transactions made online, especially retail e-commerce has gained significant growth momentum with its potential both in our country and in the world and has become the most important companies in the retail sector. In parallel with this momentum, the number of service provider, economic value-building internet initiatives is increasing rapidly with the help of developments in technology. In this research, the findings obtained by domestic and foreign literature reviews related to e-commerce sites are included. The data obtained are interpreted as comparative sales rates and turnover of e-commerce sites.