Eğitim Harcamaları, Gelir ve Eşitlik İlişkisi: Akdeniz Üniversitesi Örneği


Creative Commons License

Köse D., Akyol S.

Fiscaoeconomia, cilt.5, sa.3, ss.801-823, 2021 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 5 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2021
  • Doi Numarası: 10.25295/fsecon.870654
  • Dergi Adı: Fiscaoeconomia
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Directory of Open Access Journals
  • Sayfa Sayıları: ss.801-823
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çalışmanın temel amacı, farklı statüdeki bireylerin eğitim harcaması, gelir ve eşitlik ilişkisini Akdeniz Üniversitesi örneğinde incelemektir. Çalışmada, eğitim harcamaları ve gelir düzeyini ölçmek için nicel araştırma yöntemi benimsenmiş, sahaya ilişkin veriler anket aracılığıyla elde edilmiştir. Bu kapsamda araştırmanın örneklemini farklı statülerde bulunan akademik, idari ve işçiler oluşturmaktadır. Anketlerden elde edilen veriler, EKK ve Probit regresyon modelleri ile incelenmiştir. Çalışmanın sonucuna göre, ebeveynlerin eğitim durumları, toplumsal statüleri ve gelir düzeyleri eğitim harcamalarını ve eğitim tercihlerini önemli ölçüde etkilemektedir. Ebeveynlerin aylık gelir miktarı ile çocuklarını özel eğitim kurumuna gönderme şanslarının aynı yönlü olduğu tespit edilmiştir.




The main aim of this study is to examine the relationship between education spending, educational preferences and income in terms of the individuals of different status. In the study, quantitative research method was adopted to measure education expenditures and income level, and data were obtained through a survey. The sample consists of people who have different status such as academic and administrative staff and workers. The findings gathered in the fieldwork were analysed by using the OLS and Probit regression models. According to the results of this study, the education level of families, their social status and their income level determine their educational preferences significantly. Parents' monthly income and their chances of sending their children to special education institutions were found to be in the same direction.