Antalya Ilinde Yasayan Engellilerin Egitimi, Sosyo-Kültürel ve Sportif Etkinliklere Katılma Durumlarının Incelenmesi


Özer D., YAYLACI F., Tanyolaç A.

Antalya Uluslararası Engellilerde Spor Egitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Ekim 1995, ss.201-213

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.201-213
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Ozel egitim konusunun çok eskilere dayanan bir toplum sorunu olmasl, değişik bilim
dalan ve değişik meslek alanlannm konuya egilmi§ olmasmdan dolaYI bu alanda kullamlan
bir çok terim vardlr. Özürlü çocuk, ozel egitime muhtaç; çocuk, ayrıcalıklı çocuk, engelli çocuk vs. gibi (Ozsoy ve ark. 1992). Ancak son yIllarda egitimcilerin "ENGELLi" terimini kullanmayı
tercih ettikleri görülmektedir.
2916 sayılı ozel egitim kanunu engelli çocuklan beden, zihin, ruh, duygu, sosyal ve
saghk ozelliklerindeki olagan dışı ayncahklan nedeniyle normal egitim sistemlerinden yararlanamayan 4-18 yaş çocuklan olarak tammlamaktadlr. Ulkemizde bu gruba giren çocuk sayısı 1990 Genel Ntifus saylmma gore yaklaşık 3.700.000 dir. Tüm çabalara ragmen ozel eğitimde okullaşma oram % 2.71 'dir(Yaşama Sevinci, 1992).
Oysa ozel egitim genel egitimin aynlmaz bir parçasıdır. Egitim gormek, ttim engelli
çocukların hakkıdır.Ozel egitimin amacI, engelli çocukların kapasitelerini ulaşabilecekleri en
üst düzeye çıkarmak, gereksinimlerini karşılayacak duruma getirmek,uyumlu, mutlu ve üretken
bireyler olarak toplum yaşamında yerlerini alabilmelerini sağlamaktır (Bilir, 1986).