INTERPERSONAL COGNITIVE DISTORTIONS LEVELS OF THE PHYSICAL EDUCATION PRE-SERVICE TEACHERS


YAYLACI F., Çevik M.

13. International Sport Sciences Congress, Konya, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2014, ss.371

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.371
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırma kişilerarası ilişkilerle ilgili olarak benimsedikleri bazı düşünceleri içermektedir. Her insanın kendine özgü bir kişisel görüşü bulunduğundan ve bu ölçmedeki ifadelerde doğru ya da yanlış cevapları olmadığından her düşünce katılma derecesi olarak değerlendirilmiştir.  Araştırmada Beden Eğitimi Öğretmen adaylarının kişilerarası ilişkilerin, çeşitli değişkenleraçısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014 - 2015 öğretim yılındaAkdeniz Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğibölümünden 132öğrenci katılmıştır.

Bu çalışmanın amacı, kişilerin Eğilimleri ile Bilişsel Çarpıtmalar ve Fonksiyonel Olmayan Tutumlar arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişilerin Bilişsel Çarpıtmalarını ölçmek amacıyla  ‘İlişkilerle İlgili Bilişsel Çarpıtmalar Ölçeği’ kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, ikili verilere ilişkin karşılaştırmalarda f testi ve çoklu karşılaştırılmalarda tek yönlü varyansanalizi (ANOVA)kullanılmıştır. Gruplar arasındaki ilişki ve farklarda .05 önem düzeyi dikkate alınmıştır.Araştırma sonucunda Beden Eğitimi Öğretmen adaylarının iletişim beceri algılan yüksek (X=58,97)bulunmuştur. Ayrıca, en düşük eğitim düzeyine sahip (okuryazar) babaların çocuklarının dışındailetişim becerisi algılananın istatistikselolarak farklılaşmadığıtespit edilmiştir.

 Anahtar Kelimeler: Bilişsel Çarpıtmalar, Psikolojik Profilleme,  Kişilerarası İlişkiler

Objective: The purpose of this study, of physical education pre-service teachers is to determine the level of cognitive distortions about relationships.
Methods: Descriptive survey method was used in the study. This research who studies physical education departments at 132 students participated. In this study, the Interpersonal Cognitive Distortions Scale (Hamamcı ve Büyüköztürk, 2003) were used. Aritmetic mean, standart deviation have been used in data analysis, t test in double data comparisons and one way variance analysis (Anova) in multiple comparissons. Surveyed individuals taken from the scale mean scores 58.68 ± 10 complaints / avoidance dimension 23 ± 5, unrealistic relationship expectations lower size 25 ± 5, and mind-reading sub-dimension of 10 ± 2 respectively.
Results: According to the findings obtained from the study of non-cognitive distortions rate of 1.5%; much less than 43.2%; 51.5% and 3.8%, much larger part was found. The research the people who involved in the scale and the scale of the sub-dimensions to their scores by gender, age group, is interested in sports, mother and father's educational status and economic conditions not found signiticatly (p> 0.05). By grade level and scale of some sub-dimensions (complaints / evasions, unrealistic relationship expectations) a significant difference between the scores was found significant (p <0.05).
Conclusions: As a results this study shows, preservice teachers at graduation, a significant decrease in the levels of interpersonel cognitive distortions relations were determined.
Keywords: Physical Education, Pre-Service Teachers, Interpersonal Cognitive Distortions