NETFLİX TWİTTER HESAPLARININ ABD ve TÜRKİYE ÖZELİNDE KARŞILAŞTIRILMASI ve KULLANILAN STRATEJİ FARKLILIKLARININ BELİRLENMESİ


Creative Commons License

Güven A.

Bakırçay Üniversitesi Nitel Araştırmalar Çalıştayı, İzmir, Türkiye, 14 - 15 Ekim 2022, ss.1-20

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1-20
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Netflix, birçok ülkede üyesi bulunan ve bu sayıyı her geçen gün arttıran bir “talebe yönelik video” (Video-On-Demand / VOD) platformu olma özelliğindedir. Geniş içeriği, neredeyse Dünya’nın tamamından erişime olanak sağlaması ve diğer platformlara göre öncü sayılabilecek özellikleriyle söz konusu sektörün en önemli oyuncuları arasında yer almaktadır. Geleneksel televizyonlar tanıtımlarında, aracı olarak yine televizyonu kullanırken VOD platformları müşterinin ilgilenmesi muhtemel bilgileri sosyal medya hesaplarından paylaşmaktadır. Platformlar tarafından yönetilen hesaplar zamanla bilgi paylaşımı amacını genişletmiş, müşteriyle etkileşime girilen bir nokta haline gelmiştir. Bu anlamda, hem markaların tüketiciyle olan iletişimini kolaylaştıran hem de müşterilerin markaya ulaşmasına imkân veren Twitter uygulaması tercih edilerek Netflix ABD ve Türkiye hesapları bir haftalık bir dönemi kapsayacak biçimde analiz edilmiştir. Tweetlere ulaşılması ve kodlanması sırasında MAXQDA 2020 programı kullanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, Netflix’in Twitter hesapları arasında kültürel bakımdan farklılaşmalar görülmektedir. Türkiye hesabının mizah yönünden daha aktif, takipçilerle daha fazla etkileşime giren bir portre çizdiği görülmektedir. ABD hesabı ise, Netflix içeriklerinde yer alan ünlüleri paylaşımlarında etiketleyerek veya onların tweetlerini paylaşarak daha kurumsal bir tonda mesajlarını paylaşmaktadır. Tweetlerden yola çıkarak Netflix ABD’nin daha fazla içeriği paylaştığı ve daha kapsayıcı araçlara sahip olduğu bulgulanmıştır.

Anahtar Kelimeler: Netflix, Twitter, İçerik analizi, MAXQDA, VOD