Kurumsal Kimlik Unsurları Açısından Kurumsal Web Siteleri Üzerine Bir Analiz


KILIÇ S.

ULUSLARARASI HALKLA İLİŞKİLER SEMPOZYUMU, Kıbrıs (Kktc), 1 - 04 Ağustos 2009, cilt.1, sa.1, ss.188-197

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Ülke: Kıbrıs (Kktc)
  • Sayfa Sayıları: ss.188-197
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Kurumsal kimlik, yalnızca bir kurumu diğerlerinden ayırt etme işlevi görmeyen, aynı zamanda kurumsal kimliğin unsurları olan, kurum felsefesi, kurumsal dizayn, kurumsal iletişim ve kurumsal davranış ile hedef kitlelerin tümü üzerinde olumlu ya da olumsuz bir imaj oluşturma işlevine sahip olan bir kavramdır. Kurumsal kimliğin hedef kitleler üzerinde imaj oluşturma işlevi, kurumun varlığını sürdürebilmesi ve diğer kurumların önünde yer alabilmesi bakımından önem göstermektedir. Hedef kitleler üzerinde oluşturulan imajın etkinliği, kimliği oluşturan unsurların birbirleriyle ne kadar uyum içinde olduklarıyla yakından ilgilidir. Kimliğin sahip olduğu unsurların birbirleriyle ne kadar uyum içinde olduğu konusu, kurumsal kimlik üzerine yapılan araştırmaların odağında yer almaktadır. Son yıllarda kurumsal kimlik araştırmaları (Esrock ve Leichty, 2000; Leichty ve Esrock, 2001; Meza, 2002; Carranza, 2007; Karsak, 2008), kimliğin unsurlarının tümünü yansıtabilmesi nedeniyle kurumsal web siteleri üzerinden de yapılmaya başlanmıştır. Bu araştırmaların bazılarında (Meza, 2002; Carranza, 2007; Karsak, 2008) yalnızca kimliği oluşturan unsurların web siteleri üzerinde nasıl yer aldığı üzerinde durulmuş ancak, bu unsurların sunumunda yer alan etkenler incelenmemiştir.

Bu çalışma ise, kurum kimliğini oluşturan unsurların kurumsal web sitelerinde nasıl yer aldığını ve kültürel farklılıkların kimlik unsurlarının web üzerinde sunumunda bir etkisinin olup olmadığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla çalışmada Türkiye’nin ve Dünyanın en beğenilen 20 şirketine ait web siteleri kurum kimliği unsurları açısından incelenecektir. Yapılacak incelemede yöntem olarak, içerik analizi kullanılacak ve analizde Meza’nın (2002) kurumsal web sitelerinde kurum kimliğin unsurlarını incelemek için oluşturduğu kodlama şablonu temel alınmıştır.