Karayolu Yük Taşımacılığı Yapan İşletmelerin Müşteri Memnuniyetini Arttırma Çabalarının Tespiti: Bir Araştırma


Aydın S. Z., Bitlisli F., Pala Y.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.5, sa.9, ss.46-58, 2014 (Hakemli Dergi)

Özet

Karayolu Yük Taşımacılığı Yapan İşletmelerin Müşteri Memnuniyetini Arttırmak İçin Uyguladığı Faaliyetler: Isparta Örneği” isimli çalışmamızın amacı; Isparta bölgesinde faaliyet gösteren taşımacılık işletmelerinin, müşteri memnuniyeti sağlamak için yaptıkları çalışmaların ölçülmesine yönelik bir akademik araştırma yapılmıştır.

Araştırmamız Isparta Bölgesinde faaliyet gösteren yük taşımacılığı yapan işletmeler üzerinde yapılmaktadır. İşletmelerin iletişim bilgileri, Isparta Ticaret ve Sanayi Odasına kayıtlı olup, taşımacılık sektörüyle uğraşan Kargolar, ambarlar ve nakliyeciler oluşturmuştur. Odaya kayıtlı ve fiilen taşımacılık mesleğini sürdüren meslek gruplarından tesadüfi örnekleme yöntemi ile Isparta bölgesi içerisinde,88 işletmeye anket soruları yöneltilmiştir. Fakat bu işletmelerin 40 tanesinin isim göstermek maksadıyla farklı meslek yaptığı ya da işletmelerinin yük taşımacılığı yapmadığı saptanmıştır. Bu sebeple Isparta’da taşımacılık yapan 48 işletmeye anket uygulanmış ve değerlendirmeye alınmıştır.

Yük taşımacılığı yapan işletmeler, araştırma sonuçlarına göre genel olarak rekabetin yüksek olması sebebiyle, yük taşımacılığı yapan işletmeler mümkün oldukça müşteri memnuniyeti kazanmak için diğer yük taşımacılığı yapan işletmelerle aynı seviye hizmet vermeye veya hizmetlerinin arasında seviye farkı oluşturmamaya çalışmaktadırlar.

The objective of our study is called as “ The Activities of Transportation Service Company on Public
Road in order to Enhance Customer Satisfaction: The Sample of Isparta” ; to conduct an academical research
for measuring the studies which performed by transportation service firms founded in Isparta region for
providing customer satisfaction.
Our research has been performed on transportation service firms in Ispartaregion. The communication
informations of these firms are enrolled in Isparta chamber of commerce and industry. These firms has consisted
from cargos, warehouses and transporters that deal with transportation activities.The questionnaire form has
been directed to 88 firms located in Isparta region.Which elected with the method of randomly sample from the
profession groups that registered in chamber and kept on the transportation occupation. But it is founded that
the fourty firms of eighty eight firms performed on a different occupation for just representing the name or not
focused on transportation service.Thus,questionnaire has been implemented and assessed just for fourty-eight
transportation service firms in Isparta.
According to the results of research the reason that the competiteveness is considerably
high,transportation service firms have been trying to present service as in the same level as the other
transportation service firms do in order to earn customer satisfaction as soon as possible.