Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevme Eğilimlerinin İncelenmesi


Creative Commons License

YAZICI Z.

Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, cilt.3, sa.2, ss.279-286, 2013 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 3 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2013
  • Doi Numarası: 10.13114/mjh/201322484
  • Dergi Adı: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.279-286
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Okul öncesi dönem, çocuğun ilköğretim yıllarına kadar temel gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarının karşılandığı zaman dilimidir. Bu süreçte, karşılanması gereken en temel gereksinim sevgi ve ilgi ihtiyacıdır. Bu çalışma, çocukların tüm gelişim alanlarında ve temel öğrenmelerinde büyük bir öneme sahip olan okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk sevme eğilimlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu 2011-2012 Eğitim öğretim yılında Akdeniz Üniversitesi ve Çukurova Üniversitesi'nin Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemini ise Akdeniz Üniversitesi'nden 320, Çukurova Üniversitesi'nden 290 olmak üzere toplam 610 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanmış kişisel bilgi formu ve Barnett, & Sinisi (1990) tarafından insanların çocuklara yönelik tutumlarını ölçme amacıyla geliştirilen, Duyan, & Gelbal (2008) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Barnett, Çocuk Sevme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın istatistiksel analizi için değişkenlerin yapısına ve verilerin özelliklerine uygun olacak şekilde parametrik ve parametrik olmayan istatistiksel yöntemlerden faydalanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk sevme eğilimlerinin cinsiyete, yaş ve sınıf düzeyine göre farklılıklar gösterdiği görülmüştür
Preschool is a period when basic developmental and pedagogical needs are supplied before primary school. In this process, the most basic requirements, which should be addressed, are affection and care. In this study, we aimed to investigate the aptitude of candidate preschool educators; their liking children which has great importance on children’s basic learning and in every developmental field. This study’s target population included faculty of education preschool teaching undergraduate students of Akdeniz University and Çukurova University in the 2011-2012 academic year. Sampling consisted of 610 teacher candidates, 320 from Akdeniz University, 290 from Çukurova University. As a measuring instrument, Barnett liking of children scale which was adapted by Duyan, & Gelbal (2008), as developed by Barnett, & Sinisi, (1990) to measure peoples’ attitude towards children was employed. Statistical methods, which are suitable for the features and structures of variables as parametric and non-parametric, are used for statistical analysis of the research. According to the results obtained from the study of children liking scores, the teachers' gender, age and grade level were found to be factors