Turizmde Destinasyon Markalaması: Alanya Örneği


KAVACIK M., ZAFER KAVACIK S., İNAL M. E.

Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt.1, sa.39, ss.169-192, 2012 (Hakemli Dergi)

Özet

Pazarlamanın vazgeçilmezlerinden olan marka, günümüzde birçok alanda pazarlama aracı
olarak kullanılmaktadır. Turizm sektöründe de artan bir öneme sahip olan marka destinasyonların 
gerek ülke içinde gerekse ülke dışındaki rakiplerinden ayırt edilmesini sağlamaktadır. Destinasyon olmayı başarabilmiş birçok şehir farkındalığını arttırmak için markalaşma çabasına girmektedir. Bunun için de markanın en önemli bileşenlerinden biri olan marka imajının kontrol edilmesi 
ve yönetilmesi gerekmektedir. Marka olmak için sağlanması gereken bir takım unsurlar söz konusudur. Bu durum destinasyon markası olmak için de geçerlidir. Bu çalışmada destinasyon pazarlamasında önemli bir araç olan destinasyon markasının oluşturulma ilkelerine değinilerek, Alanya’nın bir destinasyon markası olup olmadığı analiz edilmiştir
Nowadays, brand that is very important for marketing, is used as a marketing element in 
different areas. Brand having an increasing importance in tourism, enables the destination to 
distinguish from rivals both inside and outside. Most of the cities which achieved to be a destination, seek to be a brand for being different. So brand image the most important element of brand, 
should be controlled and managed. There are some elements of which are essential for being 
brand. This is also valid for being a destination. In this study, we referred to principles of destination branding, an important aspect of destination marketing, and analyzed whether Alanya is a 
destination brand or not.