Tatil Kararlarında Çocukların Etkisine Göre Antalya’ya Gelen Ailelerin Pazar Bölümlerine Ayrılması


ÇAKICI A. C., İYİTOĞLU V.

Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, cilt.4, sa.8, ss.1-20, 2011 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 4 Sayı: 8
  • Basım Tarihi: 2011
  • Dergi Adı: Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1-20
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Günümüzde tatil pazarının yaklaşık üçte birini aile tatil pazarı oluşturmakta ve çocukların tatil kararlarındaki etkisi giderek artmaktadır. Bu nedenle, bu pazar bölümünün daha yakından tanınmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu amaçla, Antalya’ya tatile gelen aileler üzerinde, 2008 yılı Temmuz-Ağustos aylarında, kolayda örnekleme yöntemiyle bir araştırma yapılmıştır. Havaalanında bekleyen ailelere yüz yüze uygulama sonunda 574 kullanılabilir anket sayısına ulaşılmıştır. Yapılan kümeleme analizi, çocukların tatil kararlarında etkisine göre; “çocuk merkezli aile”, “demokrat aile” ve “ebeveyn merkezli aile” olmak üzere üç farklı aile pazar bölümünü ortaya koymuştur. 

Today family holiday market constitutes around one third of holiday market and the impact of children on holiday decisions has been gradually increasing. Therefore, it is needed to deeply know this market. For that purpose, a research was conducted on families coming to Antalya for holiday in July-August in 2008 through convenience sampling method. As a result of face to face implementation with families waiting at the airport, 574 useable questionnaires were reached. Cluster analysis revealed three market segments, according to the impact of the children on the holiday decisions; namely “children centered family”, “democratic family” and “parent centered family”.