Kent içi akıllı ulaşım sistemlerine geçiş sürecinde antalya örneği


İlyas S., ÜSER Y., GÜNAY B.

Sürdürülebilir Ulaşım İçin Ulusal Yol ve Trafik Güvenliği Kongresi (ROTRASA), Ankara, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2015, ss.1-6

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.1-6
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Akıllı Ulaşım Sistemleri beş yılı aşkın süredir Antalya’da gelişimini sürdürmektedir. Yeni nesil ulaşım sistemleri konusundaki çalışmalar Antalya’daki hızla gelişen nüfusla birlikte, oluşan ulaşım ihtiyacını karşılamak için başlatılmıştır. Bu çalışmada Antalya’daki Akıllı ulaşım sistemlerinin gelişim tarihçesi ve gelecekteki hedeflerinden bahsedilecektir. Bu hedefler kısaca; Trafikte güvenliğin artmasını sağlamak, araç emisyonunu azaltmak ve trafik akışının kontrol edilmesini sağlamaktır. Bu çalışmada trafikte düzeni bozan araçlardan kaynaklanan kazaları önleyerek can ve mal güvenliğini sağlamak amacıyla geliştirilen Trafik Elektronik Denetleme Sistemi (TEDES) ve kapsamındaki hız koridorlarından, sinyalize kavşaklardaki anlık arızaları (ampul patlaması, yeşil yeşil çakışması, kısa devre) tespit etmeyi, kavşaklara uzaktan gerçek zamanlı olarak bağlanabilmeyi ve bu bilgilere dayanarak sinyal planları ve süreleri değiştirebilmeyi, kavşağı uzaktan kameralar aracılığıyla gözlemleyebilmeyi sağlayan ve kurulması amaçlanan Trafik Kontrol Merkezinden bahsedilecektir.

Intelligent Transportation Systems (ITS) have been finding more application areas over the past 5 years in Antalya, Turkey. Efforts on new generation transportation systems have emerged to overcome various problems originated from ever increasing demand for transport in the city. The paper will discuss the historic developments of ITS locally and list a number of future targets, namely, increased traffic safety, reduced vehicle emissions, and better control of traffic flow. The paper will therefore detail such applications as Electronic Traffic Control Systems, average speed limit corridors, automatic detection of signal faults, real time communication with and control of signalised intersections, and traffic control centres monitoring these intersections with cameras.