Türkiye’de Otelcilik Sektöründe Sosyal Medyanın Kullanımına Yönelik Bir İnceleme


KÜKRER Ö.

Akdeniz İletişim Fakültesi Dergisi, sa.18, ss.99-110, 2012 (Hakemli Dergi)

Özet

Sosyal medya, kullanıcılarına hızlı enformasyon paylaşımı ve anında etkileşime geçme olanakları sunan çevrimiçi araçlar ve web siteleri için kullanılan bir terimdir. Günümüzde sosyal medya, çeşitli sektörden firmalara daha çok insanla karşılıklı iletişim kurma olanağı sunan bir ortam haline gelmiştir. Hizmet sektörünün en önemli parçalarından biri olan otelcilikte de sosyal medyanın tanıtım, müşterilerden geri bildirim almak ve onlarla diyalog geliştirmek gibi amaçlarla kullanıldığı görülmektedir. Bu doğrultuda, çalışmanın kavramsal çerçeve bölümünde, sosyal medya kavramının doğuşu, gelişimi, tanımları, çeşitleri ve sosyal medyanın otelcilik sektöründeki kullanımı ele alınmıştır. Çalışmanın araştırma bölümünde ise Türkiye’de en fazla zaman geçirilen üç sosyal medya ağı olan Facebook, Twitter ve Youtube’da, dünyanın önde gelen otel değerlendirme sitelerinden biri olan Holiday Check’in gerçekleştirdiği anket sonuçlarına göre Türkiye’nin en iyi dört otelinin resmi sayfalarındaki beğeni, takipçi, abone sayısı gibi unsurları araştırılmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Ayrıca otellerin sosyal medya politikalarını ortaya koymak amacıyla otellerin sosyal medya hesaplarını yöneten birim sorumlularıyla da görüşmeler gerçekleştirilmiştir.