Akdeniz Üniversitesi Hastanesi'nde Protokol Yönetimi Modeli


YILDIRIR S., Özcan I., Uslu Kol E., Söyüncü S.

VIII. Ulusal Sağlık Kuruluşları Yönetim Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 16 Mayıs 2010, cilt.1, sa.1, ss.146-159

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Cilt numarası: 1
  • Basıldığı Şehir: Muğla
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.146-159
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

SAĞLIK YÖNETİMİNDE YENİ KAVRAMLAR

“AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ HASTANESİ’NDE PROTOKOL YÖNETİMİ MODELİ”

YAZARLAR: Sultan YILDIRIR,  Işık ÖZCAN, Emine USLUKOL, Selma SÖYÜNCÜ

ÖZET

Bu çalışmada Akdeniz Üniversitesi Hastanesine başvuruda bulunan Hastaların ve Hastanemize ziyarete gelen Protokolün gelişinden hastaneden ayrılışına kadar nasıl ağırlandığı konularında ve Hastalıkla ilgili problem çözümlerinde ne gibi bir çalışma yöntemi uyguladığımızdan ve sunmakta olduğumuz hizmetin Protokol Makamlarını Memnun edecek potansiyel Toplam Kalite Yönetimi felsefesinden hareketle hangi aşamalarla gerçekleştirildiğinden bahsedilmiştir. Tamamı ISO 9001:2000 Temel ISO Eğitimine sahip personelimizin performansı konusundaki anlatılar, bilgilendirme ve Protokol Bölüm Hizmetlerimize katkı sağlayan Bölüm personellerinin hizmet kalitemizdeki olumlu katkıları bizleri oldukça etkilemiş ve sağlıkla ilgili her kurumda Protokol Hizmetlerini görecek yetkin ve donanımlı Bölüm personellerinin bulundurulması mesajı verilmiştir. Kurumun ileriye dönük stratejilerine pozitif getiri sağlayacağı verilen detay örneklerle anlatılmıştır. Poliklinik randevu, muayene, tetkik - ileri tetkik ve rapor hizmetleri, Klinik yatış – öngörüldü ise ameliyat - rapor ve taburculuk işlemleri, Laboratuvar işlemleri ve Radyolojik görüntüleme randevusu; çekim, rapor ve sonuç gösterme ve diğer işlemler konusunda Hastanemize başvuruda bulunan protokol ve birinci derecede yakınlarına, Hastane Hizmetleri konusunda destek verilmekte, Hastanemize giriş ve çıkışlarında kendilerine Protokol Bölümü çalışanlarınca refakat edilmekte ve kurum içinde kaldıkları süreçte her türlü konforun sağlanmasına özen gösterilmektedir. “Hastane Yönetimi’nde Yeni Kavramlar” konusunda uygun fikir ve projeler geliştirilmesine devam edilmekle birlikte, Hastane için başarının anahtarı olan kuramları uygulayan çalışanlarımızla, bilinçli, katılımcı, benimseyen ve üstlenen kişilerden oluşan ekipler kurarak, bu ekiplerin hastane hizmetini yaşam felsefesi şekline getirmesi ile mümkün olacağı ifade edilmiştir.

Anahtar Kelimeler: Hastane Protokol Bölümü, Protokol Makamı, Hasta Memnuniyeti, Toplam Kalite Yönetimi.