ANOUK WIPPRECHT’İN KULLANICI DENEYİMLİ ETKİLEŞİMLİ MODA TASARIMLARI


YETMEN G.

II. Uluslararası Akdeniz'de Güzel Sanatlar Sempozyum ve Kültür Çalıştayı, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 01 Mayıs 2017, ss.100-105

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.100-105
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bildirinin amacı, 4. Sanayi Devriminin (Industry 4.0) hedeflendiği günümüzde, bilişim teknolojileri ile endüstri bir araya gelmeye hazırlanırken, Anouk Wipprecht’in kullanıcı deneyimli ve karşılıklı etkileşimli moda tasarımları ile moda endüstrisi alanında geleceğin moda vizyonunu yansıtmaktadır. Anouk Wipprecht bir moda tasarımcısı olmasının yanı sıra yenilikçi teknolojileri moda tasarımlarında kullanan ve elektronik sistemler geliştiren bir mühendis olması sebebi ile öne çıkmaktadır. Moda giyim tasarımlarında kullanmak üzere, yazılım geliştirici Intel, Autodesk, Microsoft, Google gibi markalar ve üç boyutlu baskı mucidi Materialise gibi önemli firmalar ile araştırma geliştirme projeleri hazırlamaktadır.

Anouk Wipprecht geliştirdiği ve geliştirilmesine katkıda bulunduğu mikro kontrol sistemleri, sensörler, robotlar, yazılımlar ile kullanıcı deneyimine bağlı ve etkileşimli giyilebilir teknoloji destekli tasarımlar üretmektedir. Anouk Wipprecht yapay zekâyı giysilere taşımayı hedeflediği anlaşılmaktadır. Tasarımlarında; kalabalık şehir yaşamında yabancı insanların birbirleri ile iletişiminde giysilerin duyguları ve düşünceleri net ve anlık olarak ifade edilebilmesini sağlamayı ve anlaşılmayı kolaylaştırmayı hedeflemektedir.

Yapılan literatür araştırmasında son yıllarda hızla gelişmekte olan bilişim teknolojilerini moda tasarımlarını; giysilerin kullanıcı deneyimine bağlı tasarımlar olması bağlamında açıklayan henüz az sayıda basılı kitaba ulaşılabilmektedir. Bu konuda güncel çalışmalar tasarımcıların, mühendislerin ve teknoloji geliştiren firmaların kendi web siteleri ve internet üzerinden ulaşılabilen aktüel makaleler,  röportajlar ile açıklayıcı bilgiler daha ulaşılabilir olmaktadır. Bu sebeple araştırma seçilen öncü moda tasarımcısının ve ortaklaşa çalıştığı ileri gelen markaların kendi ifadeleri ile ar-ge çalışmalarının sonuçlarının resmi açıklamaları takip edilerek yürütülmüştür.

Anahtar Kelimeler: Moda, teknoloji, kullanıcı deneyimi, tasarım, yenilik.

The purpose of the paper is to reflect the fashion vision of the future in the field of fashion industry with the user-oriented and interactive fashion design of the user of Anouk Wipprecht while the information technologies and the industry are preparing to meet in the Industry 4.0. Anouk Wipprecht is not only a fashion designer, but also because he is an engineer who uses innovative technologies in fashion design and develops electronic systems.  For use in fashion apparel designs, the software developer is developing research and development projects with leading companies such as Intel, Autodesk, Microsoft, brands such as Google, and the three-dimensional printing companion Materialize.

Anouk Wipprecht produces micro-control systems, sensors, robots, software, and wearable technology-based designs that depend on and interact with the user experience, which she has developed and contributed to its development. She aims in her designs to make it easier to understanding and understand how strangers can communicate their feelings and thoughts in a clear and instant manner in the context of crowded city life.

In the literature research that has been done, fashion design, which is rapidly developing in recent years, there are still few printed books available to explain in the context of the designs being related to the user experience garments. In this context, current works of designers, engineers and companies that develop technology are able to access their own web sites and current articles, interviews and explanatory information available on the internet.  Therefore the research has been carried out by following the official statements of the results of the research activities with their own expressions of the selected leading fashion designer and the leading brands they work together.

Keywords: Fashion, technology, user experience, design, innovation.