Atıf İçin Kopyala
KÜKRER Ö.
JOURNAL OF YASAR UNİVERSİTY, sa.7, ss.4505-4525, 2012 (Hakemli Dergi)
-
Yayın Türü:
Makale / Tam Makale
-
Basım Tarihi:
2012
-
Dergi Adı:
JOURNAL OF YASAR UNİVERSİTY
-
Derginin Tarandığı İndeksler:
TR DİZİN (ULAKBİM)
-
Sayfa Sayıları:
ss.4505-4525
-
Akdeniz Üniversitesi Adresli:
Evet
Özet
Artan çevre sorunları karş ısında tüketiciler gibi kurumlar ve kuruluşlar da çevre odaklı hareket etmeye başlamışlardır. Kurum ve kuruluşların çevre odaklı ortaya koydukları ürün, hizmetlerini tüketicilere duyurmak
için kullandıkları araçlardan biri yeşil reklamlardır.
Bu araştırmada, tüketicilerin çevresel sorumlulukları ekseninde yeşil reklamlara yönelik tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Belirlenen bu amaç doğrultusunda, 362 tüketici ile anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Anket kapsamında ankete katılan bireyler öncelikle çevre sorumlulukları düşük ve yüksek olarak iki gruba ayrılmıştır. Daha sonraki bölümlerde ise bu iki grubun yeşil reklamlara yönelik tutumları belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, çevre sorumlulukları düşük ve yüksek olan iki tüketici grubunun yeşil
reklamlara yönelik tutumları arasında fark olduğu saptanmıştır