Yabancı Dil Olarak Türkçe’nin Öğretiminde Sınıf içi Dil Seçimi


KURT Ş., KÖYLÜ BAYDEMİR S. E., ARSLAN A.

ICOSS – CAPPADOCIA 2018, Nevşehir, Türkiye, 16 - 20 Nisan 2018, ss.244

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Nevşehir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.244
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitimi Merkezlerinde (TÖMER) verilen Türkçe dersleri,
ülkemize dünyanın çeşitli coğrafyalarından gelen yabancı öğrencilere, Türk dili ve
kültürünü en iyi şekilde öğretmeyi hedeflemektedir. Pek çoğu Türk dili altyapısından
mahrum olan bu öğrenciler, Türkiye’ye ayak bastıkları andan itibaren Türkçeye yoğun bir
şekilde maruz kalmaktadırlar. Bu durum göz önünde bulundurulduğunda, bu merkezlerde
verilen derslerde kullanılacak eğitim dilinin Türkçe olması büyük önem arz etmektedir.
Buna karşın Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi literatürü tarandığında sınıf içinde
kullanılan dile ilişkin çalışmalara rastlanmamaktadır. Oysaki yabancı dil eğitiminde
yöntem ve yaklaşımlar konusunda yapılan çalışmalar incelendiğinde, dil eğitiminde sınıf
içi kullanılacak dilin hedef dil olmasının pek çok olumlu yönlerinin olduğu sonucuna
varılmaktadır. Bu betimsel çalışmanın amacı, Yabancılara Türkçe öğretiminde yalnızca
hedef dilin kullanılmasının dil eğitim süreci açısından faydalarını ortaya koymak ve
eğitimcilere bu konuya değin bir bilinç düzeyi kazandırmaktır. Çalışmanın sonucunda,
Yabancı Dil olarak Türkçe öğretiminde, herhangi başka bir dile başvurmaksızın, sadece
Türkçenin kullanılmasının öğrencilerin doğal din edinimine, Türkçeyi algılama ve
kullanmalarına olumlu katkıları saptanmıştır.