Ilkögretim 7.Sınıf Ögrencilerinin Beden Egitimi Dersinde Sportif Etkinlikler ile Ilgili Kavramları Yapılandırmalarının Incelenmesi


Yılmaz Y., YAYLACI F.

II.Beden Egitimi ve Spor Ögretiminde Yeni ve Yaratıcı Yaklasımlar Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 30 - 31 Ocak 2009, ss.23

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.23
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında beden eğitimi dersinde sportif etkinlikler ile

ilgili kavramları yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme sürecini  gerçek öğrenme ortamında video ile göstermektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma, Özel Antalya Koleji 7. sınıf öğrencileri ile yapılmıştır. Veriler, ders esnasında gözlem ve video kayıtlarıyla toplanmıştır.Ders materyalleri araştırmacılar tarafından tasarlanmış "Spor Tabu" kartonu, kartlar, piyonlar, zar, kum saati ve çizim gereçleridir. Buluş yoluyla öğretim, işbirlikli öğrenme ve oyunla öğretim tekniği kullanılmıştır. Ders etkinliği öğrenci merkezlidir. Ders bitiminde öğretmen video kayıtlarıyla, Öğrenciler ders içindeki performansları özel bir tablo ile değerlendirmişlerdir. Araştırmada 24 kişilik sınıftan 18 kişi oyuna katılmıştır (%55,6'ı bayan, %44,4'ü erkek). Yaş grubu 13-14'dtir. Öğretmen dersin kazanımları ve "Spor Tabu" oyun kuralları hakkında açıklama yapmıştır. Öğrencilerin etkinliğe aktif olarak katıldıkları gözlenmiş ve video kayıtları alınmıştır. Çalışma bulgularına bakıldığında, öğrencilerin kendi öz değerlendirmeleri sonucunda; kavram bilgileri (x:71 puan;min.30,max.99) normal düzeydedir. En iyi "Oyunlar; beş taş, misket. .. vb." ( 10 kavramdan 9 ) ve en düşük "Cimnastik" branşlarına ilişkin kavramların (1O kavramdan 5) kazanıldığı görülmüştür. Elde edilen gözlem, video ve ders içi performans değerlendirme bulgularına göre öğrencilerin çeşitli spor dallarına ilişkin kavramları öğrendikleri ve beden dersi ile ilgili oldukları görülmüştür.

Anahtar Kelimeler: ilköğretim, beden eğitimi dersi, kavram öğretimi