Kahve Dükkanlarında Kahve İçme niyeti: Planlı Davranış Teorisi Çerçevesinde İncelenmesi


Creative Commons License

Bayındır B., ÇALIŞKAN O., Bayındır M. S.

Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2018, ss.272-286

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Kocaeli
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.272-286
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı kahve dükkanlarında kahve içen tüketicilerin niyetlerini etkileyen faktörleri planlı davranış teorisinden yararlanarak ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla İstanbul Kahve Festivali’ne katılan katılımcıların kahve dükkanlarında kahve içme niyetleri; tutum, öznel norm ve algılanan davranışsal kontrol ile açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinin önemli parçası olan anket tekniği kullanılmıştır. Anket formu basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle 411 katılımcıya uygulanmıştır. Çalışma kapsamında elde edilen veriler çalışmanın amacına uygun olacak şekilde analiz edilmiştir. Gerçekleştirilen analizlerin sonucu; tutumun, öznel normun ve algılanan davranışsal kontrolün kahve dükkanlarında kahve içme niyetini anlamlı bir şekilde etkilediğini göstermiştir. Kahve dükkanlarında kahve içme niyetine ilişkin en güçlü etkiyi tutum oluşturmakta iken en zayıf etkiyi öznel normlar oluşturmuştur. 

The aim of this study is to reveal the factors affecting the intentions of consumers who drink coffee in coffee shops by using the theory of planned behavior. For this purpose, participants participating in the Istanbul Coffee Festival intend to have coffee in coffee shops; The aim of the study is to explain with attitude, subjective norm and perceived behavioral control. Questionnaire technique, which is an important part of quantitative research methods, was used in the study. The questionnaire was applied to 411 participants with simple random sampling method. The data obtained within the scope of the study were analyzed to be appropriate for the purpose of the study. The result of the analyzes performed; attitude, subjective norm and perceived behavioral control in coffee shops significantly affect the intention of drinking coffee. In coffee shops, the strongest effect on the intention to drink coffee was the most potent attitude, while the weakest effect was the subjective norms.