Türkiye’de Göçmen Çocuklarına Yönelik İvedi Eğitim ve Uyum Politika Önerileri


Creative Commons License

ÖZGÜZEL S.

ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU, Lefkoşe, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Kasım 2016, ss.227-238

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Lefkoşe
  • Basıldığı Ülke: Kıbrıs (Kktc)
  • Sayfa Sayıları: ss.227-238
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

 

 

Eğitim, insanların hayatlarını devam ettirebilmeleri için gerekli olan en temel ihtiyaçlardan biridir. Türkiye’nin de taraf olduğu, 1951 Cenevre Sözleşmesi mültecilerin eğitim hakkına vurgu yapmaktadır.  Suriye’de bulunan iç savaşın kısa zamanda bitmeyeceği ve ülkemizde bulunan mültecilerin çoğunun ülkelerine geri dönme olasılıklarının düşük olmasından dolayı ülkemizde temel eğitim çağında bulunan mülteci çocuk ve gençler için ivedi bir eğitim politikası geliştirilmesi zorunluluk olarak görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, ülkemizde bulunan mülteci çocuk ve gençlerin eğitimi konusunda kamu kurum ve kuruluşlarının uyguladıkları politikaları taradıktan sonra, AB ülkelerindeki göçmen politikalarını da inceleyip; mülteci çocukların eğitimi ve toplumsal entegrasyonu konusunda çözüm önerileri geliştirmektir.

Ülkemizin içerisinde bulunduğu bu ciddi mülteci krizinin belki de en önemli alt başlıklarından birini mültecilerin eğitimi ve toplumsal entegrasyonu konusu oluşturmaktadır.  Mültecilerin eğitimi ve entegrasyonunun sağlanamaması durumunda, suç oranları, çocuk işçiliği ve çocuk yaşta evliliklerin artması gibi toplumda ciddi sorunların ortaya çıkacağı kaçınılmaz bir gerçektir. Bu nedenle ivedi bir şekilde mültecilerin eğitimi konusunda yeni politikaların geliştirilmesi zorunluluk halini almıştır. Bu konuda sadece Milli Eğitim Bakanlığı değil, Bakanlık Teşkilatı ile birlikte belediyeler, sivil toplum kuruluşları, Üniversitelerdeki düşünce merkezleri gibi diğer kamu kurum ve kuruluşlarına da önemli görevler düşmektedir.