The effect of corporate social responsibility on brand image -A comarison between Europe and Turkey


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası İlişkiler, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Öğrenci: Melek Günay

Eş Danışman: Stephan Schmucker, ŞAFAK AKSOY

Özet:

Günümüzde marka imajı kavramı tüketici tercihlerini etkileyen en önemli faktörlerden birisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu durum olumlu marka imajı yaratma çabalarını artırmaktadır. Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı olumlu marka imajının en önemli unsurlardan biri olarak yıllardır Batı Dünyasının gündemindedir. Buna karşılık, Türkiye için nispeten yeni bir kavramdır. Bu çalışma, Türkiye'de ve Avrupa'da kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının farklılıkları incelemek, kurumsal sosyal sorumluluk kavramının Türkiye'de ve Avrupa'da marka imajı üzerinde etkisini karşılaştırmak ve bu kapsamda, kavramın Türkiye'de marka imajı üzerinde etkisi ve önemini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Çalışma kitap, dergi, rapor, vb gazete ve ilgili web siteleri aracılığıyla toplanan elektronik verilere dayanmaktadır.