İlköğretim Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Mesleğe Yönelik Sorunları, Bu Sorunların Nedenleri Ve Çözüm Önerileri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilimdalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Öğrenci: Gülden M. Yeşiltepe

Asıl Danışman (Eş Danışmanlı Tezler İçin): MEHMET ERDOĞAN

Özet:

Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapmakta olan bilişim teknolojileri öğretmenlerinin bilişim teknolojileri dersi kapsamında karşılaştıkları kişisel-mesleki, öğretim, teknik, okul yönetimi ve kültür alanları ile ilgili sorunlarını, bu sorunların nedenlerini ve çözümlerine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır.Nitel araştırma deseni kullanılarak yapılan bu araştırmaya 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Antalya'nın merkez ilçelerinden Muratpaşa, Konyaaltı ve Kepez ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 15 ilköğretim bilişim teknolojileri öğretmeni katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Ses kaydı ile elde edilen veriler, içerik analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmaya katılanlar, kişisel-mesleki, öğretim, teknik, okul yönetimi ve kültür alanlarında karşılaşılan sorunların temel nedenlerini dersin programdaki yeri ve yapısı, sınıf ortamı ve donanım eksikliği, sınıf mevcutları, bilişim teknolojileri öğretmenliği görev tanımının net olmaması ile okul yönetimi, diğer öğretmenler, öğrenciler ve veliler tarafından yanlış algılanmaları olarak belirtmişlerdir. Bazı çözüm önerileri olarak; dersin programdaki yeri ve yapısının düzenlenmesi, sınıf ortamı ve donanımların iyileştirilmesi, bilişim teknolojileri öğretmenlerinin görev tanımlarının netleştirilmesi belirtilmiştir.