Hasta memnuniyetinin kurumsal imaj üzerindeki etkisi: Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Öğrenci: emine bankaoğlu

Asıl Danışman (Eş Danışmanlı Tezler İçin): ÇİĞDEM KARAKAYA

Özet:

Kişilerin yaşamlarını sağlıklı olarak sürdürmelerini sağlamayı ve yaşam sürelerini uzatmayı amaçlayan fakat genellikle sağlık hizmetleri denildiğinde hastalıkların iyileştirilmesi olarak algılanan sağlık hizmetleri, hizmet sektörü içerisinde önemli bir paya sahiptir. Ülkemizde, sağlık hizmetleri, daha çok kamuya bağlı sağlık kuruluşları tarafından yürütülmekte olup, genel anlamda sağlık kuruluşlarının sayısında hızlı bir artış gözlenmektedir. Bu sonuç rekabet ortamında çok sayıda sağlık kurumunun hizmetin sunulması ve hastanın kazanılması anlamında birbirleri ile ciddi bir yarış içine girmeleri durumunu gündeme getirmiştir. Kurumlar arasındaki rekabetin temelinde, daha fazla hasta çekmek, gelen hastaları memnun etmek ve hastanın ihtiyaç duyduğunda tekrar aynı hastaneyi tercih etmesini sağlamak yer almaktadır. Bu rekabette üstün gelebilmek için ise kurumların; birincisi hasta memnuniyeti, ikincisi ise, güçlü ve olumlu bir kurumsal imaj oluşturma çalışmalarına ağırlık vermeleri gerekmektedir. Ancak bu doğrultuda, kurumlar, rakiplerinden farklı olmanın yollarını bulabilecek, paydaşlarına sundukları hizmetlerin, onlar tarafından nasıl algılandığını, kurumun paydaşlarının gözündeki imajını ve daha sonra yapılması gereken adımların neler olduğunu planlayabileceklerdir. Bir kamu hastanesinde hasta memnuniyetinin kurumsal imaja etkisinin incelenmesini temel alan bu araştırmada, hasta memnuniyetinin kurumsal imaja etkisini, Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi ?nde yatarak tedavi gören hastaların almış oldukları hizmete ilişkin algılarına bağlı olarak açıklamak amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda AEAH?nde tedavi gören hastaların hastane hizmetleri ile ilgili memnuniyet algılarının ne olduğu, hasta memnuniyet boyutlarından hangisinin öne çıktığı, AEAH?nin kurumsal imajının nasıl algılandığı ve hasta memnuniyeti ile kurumsal imaj arasında bir ilişki olup olmadığı sorularına cevap aranmıştır. Sonuç olarak, AEAH?nde hastaların almış oldukları hizmetten memnun oldukları, bu memnuniyet algısında ?güven? unsurunun önemli bir yer tuttuğu, hastaların gözünde AEAH?nin olumlu bir kurum imajının olduğu ve hasta memnuniyeti ile kurumsal imaj arasında anlamlı bir ilişki bulunduğu söylenebilir.