Şehir varlıklarının şehir pazarlamasındaki önemi: Alanya örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Öğrenci: Ayşe Göret Özdemir

Danışman: MEHMET EMİN İNAL

Özet:

Küreselleşmeyle birlikte, tüm sektörlerde olduğu gibi turizmde de rekabet hızla artmaktadır. Deniz-kum-güneşe dayalı kitle turizmine olan ilginin azalması, benzer ürünlerin sunulması, turist profilindeki değişmeler nedeniyle, şehirlerin rekabet üstünlüğü sağlamak için pazarlama stratejilerini değiştirmeleri gerekmektedir. Şehirlerin sahip oldukları şehir varlıklarını ve stratejik üstünlüklerini ön plana çıkarmaları rekabet avantajı sağlamaktadır.Bu bağlamda bu tezin amacı, şehir varlıklarının şehir pazarlamasındaki önemini ortaya koymaktır. Bu amaçla, Türk turizmi için önemli şehirlerden olan Alanya uygulama destinasyonu olarak seçilmiştir. Alanya'nın kendine özgü olan ve turistik çekiciliklerini ön plana çıkartacak, uluslararası turizm rekabet ortamında yaratacağı avantajlar tespit edilmeye çalışılmıştır. Milliyet bağlamında Alanya'yı en çok ziyaret eden turist gruplarından olan İskandinav turistlerin doğal, sosyal ve kültürel şehir varlıkları hakkındaki beklentilerini ve algılarını ortaya çıkarmaya yönelik bir çalışma yapılmıştır.Araştırmanın sonucuna göre, turistlerin Alanya'yı ziyaretlerindeki en önemli tercih nedeni deniz-kum-güneştir. Şehir varlıklarının şehir pazarlamasında önemli olduğu ancak uluslararası tanıtımların yetersiz oluşu nedeniyle turistler tarafından algılanmadıkları tespit edilmiştir.