İhracat pazarlamasında hedef pazara yönelik bilgi kullanımı ve gereksinim düzeyinin ihracat performansına etkisi : Türkiye genelinde bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2005

Öğrenci: Ayşegül Aslan

Danışman: ŞAFAK AKSOY

Özet:

Zamanında, güvenilir ve yararlı bilgi edinmenin önemi, akıllıca pazarlama kararlan geliştirmekte yatar. Etkili İhracat Pazarlama Bilgi Sistemi, doğru zamanda doğru bilgiye çok, az veya hiç sahip olunan problemin çözümüdür. Bununla birlikte ihracatçılar için belirlenen bilgi ihtiyacı ÎPBS geliştirmekteki ilk adımdır. Bu çalışma, Türk İhracatçıların bilgi ihtiyacım değerlemeyi amaçlar. Politik, Pazar potansiyeli, ekonomik, kültürel, altyapısal ve yasal açıdan incelenen bilgi kategorilerinden çıkarılan sonuçlar, literatürde kabul gören; ihraç yoğunluğu, karlılık, gelişim, algılanan başarı, tatmin, amaçlara ulaşma, ülke sayısı gibi performans kriterleri ile karşılaştınlarak farklı bilgi kategorilerinin farklı ihracatçılarca algılanan önemini ortaya koyar. Bu çalışmanın birincil sonuçları, çeşitli bilgi kategorilerinin önemini kullanan ihracatçılar için kendilerine gerekli bilgiyi sağlama da bir rehber olarak kullanılabilir.