Stratejik karar almada hibrit yaklaşımın büyüme ve rekabetçilik üzerindeki etkileri : Otel işletmelerinde bir uygulama


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Öğrenci: Bilal Wael mohammed Al-Durrah

Danışman: MUSTAFA GÜLMEZ

Özet:

Karar alma, yönetici tarafından, mevcut birkaç alternatif içerisinden en uygun olanının seçildiği önemli bir süreçtir. Stratejik karar alma süreci de yöneticiler için çok önemli bir düşünce şekli ve en uygun alternatifin seçimini ortaya koyan bir süreçtir. Bu tezin amacı stratejik karar almaya yeni ve yenilikçi bir yaklaşım olan hibrid yaklaşımını dâhil etmek ve bu yaklaşımın otel işletmelerinde büyüme ve rekabet üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu çalışmanın önemi stratejik karar alma yaklaşımlarının, işletmelerin başarılı olmalarında gerekli olan gelecek vizyonunu oluşturulmasını sağlayan büyüme stratejisi ve rekabet avantajı yaratan üstünlükler üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Çalışmanın verileri örneklem kapsamında anket uygulaması ve mülakat ile elde edilmiş ve verilerin analizinde sosyal bilimler için istatistiksel paket programından faydalanılmıştır. Bu tez çalışmasında Antalya ilinde faaliyet gösteren 5 yıldızlı otel yöneticileri ana kitlemizi oluşturmakta olup, verilerin hızlı ve kolay toplanması amacıyla kolayda örnekleme yolu tercih edilerek veriler toplanmıştır. Analiz sonucunda stratejik karar almada hibrid yaklaşım ile büyüme stratejisi arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Ancak analiz sonucunda elde edilen bulgular, stratejik karar almada hibrid yaklaşım ile yatay konsantrasyon stratejisi arasında anlamlı bir ilişki olmadığını ortaya koymaktadır. Bunun yanı sıra stratejik karar almada hibrid yaklaşım ile rekabet avantajı yaratan üstünlükler arasında anlamlı ilişki elde edilmiştir.